sairaalloinen mustasukkaisuus, mahdollinen narsismi ja muu sairaus
Johonkin saatava purkaa omaa surua ja ahdistunutta oloa, ja mielellään kuulla mahdollisia muiden kokemuksia samankaltaisista asioista.
Mieheni on jo jonkun aikaa syyttänyt minua aiheettomasti pettämisestä, kaikki alkoi yhtäkkiä: syyttelyt, kylmäkiskoisuus, halveksunta ym. Yhdessäolovuosia vähän alle 10, naimisissa vuosi, puoli vuotta nyt jatkunut pettämissyytökset. Koskaan en ole käyttäytymiselläni antanut edes aihetta epäillä, että harrastaisin ulkopuolisia suhteita. En flirttaile, vilkuile muita saati käy yksin/kavereitten (niitä ei ole) kanssa baareissa tai muualla.
Syyttelee selvinpäinkin ja humalassa äitynyt pari kertaa uhkaamaan väkivallalla (käynyt kaks kertaa kiinni, ei ole lyönyt, mutta nyrkkiä heristäen uhkaillut). Pettämissyytökset on menossa aina vaan oudompaan suuntaan, miesmääräkin kasvaa ja vaihtuu. On itse ”nähnyt” kotonamme mun olevan jonkun miehen kanssa sängyssä, nyt ei kotikaan tunnu hänestä enää kodilta, kun olen sen ”tahrannut”. Muuttaa ei voida, sekään ei auttaisi asiaa?? Ei usko minua ollenkaan, ei halua lääkäriin, vaikka minusta hän ei ole oma itsensä kuin muiden seurassa, minun kanssa on muuttunut mies. Uhkaa erolla, jos vielä kerran jotain vastaavaa teen. Ehdotin jo erilleen muuttoa, silloin hän ”ikään kuin” rauhoittuu ja erosta ei puhuta. Voi syyttelyepisodien jälkeen olla muutaman päivän/viikon ok, minä varpsisillani koska alkaa taas. Yleensä huomaan jo tietyistä asioista, milloin ”kiukuttelu” on alkamassa.
Miten saada hänet uskomaan minuun? Elämä hänen kanssa on ollut seesteistä ja turvallisen tuntuista, mutta nyt on kaikki kääntynyt päälaelle.