Sain rohkeutta vaatia muutosta :)
Paljon on synkeitä viestejä, eikä minunkaan viesteistäni ole juuri positiivisuus kukoistanut. Toissapäivänä kuitenkin vihdoin tapahtui muutos.
Sain sen verran voimaa, että sanoin miehelle etten jaksa elää enää tässä, minun täytyy päästä oman katon alle. Ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan me todella keskustelimme asioista. Viimeinen puoli vuotta on ollut yhtä henkien taistoa kun olen yrittänyt selvitä ja jatkaa eteenpäin vastoinkäymisistä huolimatta (jotka mies on päälleni kaatanut, mieheni on ollut ihan tyytyväinen, kas kun minä olen ollut kotona odottamassa). Olen ajatellut ettei tilanne miestä vaihtamalla vaihdu, ja taloudellinen tilanne on ollut niin huono ettei siitä ole voinut lähteä omilleen.
Mutta nyt se tapahtuu. Eroamassa emme ole, mutta meillä on molemmilla nyt kasvun paikka. En tiedä mihin tämä erillään asuminen johtaa, joko se vahvistaa, tai sitten se päättyy eroon. Kummallisinta tässä on, että ajattelen itse ettei sillä ole oikeastaan väliäkään kumpaan tämä päättyy. Rakkautta on, mutta ei suhde ole mitään jos luottamus puuttuu.