olen tavallinen 35-vuotias työssäkäyvä nainen. Asun lapsettomassa avoliitossa mieheni omistamassa asunnossa. Mieheni on työssäkäyvä, ei alkoa käyttävä, ei väkivaltainen, vaan ihan normaali suomalainen mies, joka ei valitettavasti puhu eikä pussaa. olemme olleet jo useita vuosia yhdessä. Mitä vialla? Se, että tahtoisin neuvoja saman tilanteen läpikäyneiltä ihmisiltä, neuvoja.
Olen rakastuntut yhä ex-mieheeni, ajauduimme erillemme monien syiden takia, mutta kumpikaan ei koskaan ole voinut kieltää tuntemasta rakkautta toista kohtaan. Hän puhui ja pussasi, keskusteli, otti huomioon kyselemällä päiväni kuulumisia, toi ruusuja ja aamiaisia sänkyyn ja kertoi aina rakastavansa yms. Hän harrasti kanssani yhdessä asioita, kävimme hänen kanssaan yhdessä matkoilla, seksi oli mahtavaa, hänen kanssaan aika meni kuin siivillä ja olin rehellisesti onnellinen ja nautin elämästäni.
Paitsi, hän oli humalassa väkivaltainen, toisinaan todella mustasukkainen, joi paljon, petti kai joskus, valehteli (ja jäi kiinni, muttei välittänyt siitä, selitti aina jonkin tekosyyn) mutta kaiken tämänkin jälkeen rakastan häntä.
Nykyinen mieheni ei halua harrastaa kanssani mitään, ei pussaa, ei ole kiinnostunut keskustelemaan mistään, ei sano koskaan rakastavansa (ujouttako),ei tuo ruusuja, ei tee aamiaisia, on ns. perus-suomalainen kunnon mies, mutta tunnen olevani ns. yksin suhteessa. Hän on ihan erilainen luonne kuin ex-mieheni, ei juo ollenkaan, ei ole väkivaltainen, ei tiettävästi petä enää (hän petti kerran 3v.sitten humalassa), ei tiettävästi valehtele, mutta hänen kanssaan minulla vain jostainsyystä ei ole hyvä olla, meillä on tylsää, riitelemme usein, kaipaan jotain, mutten tiedä mitä, ex-miestä?? Seksi ei kiinnosta, en tunne valitettavasti halua häntä kohtaan, välitän hänestä, mutten voi myöskään sanoa tuntevani tulista rakkauta häntä kohtaan.
Tavallaan olen kai säälistä hänen kanssaan, että hänellä olisi joku, karmeaa, välitän kyllä hänestä, mutta en tiedä enää itsekään mitä ajatella, tuntuu että en elä onnellisena, vaan olen jokapäivä vähän allapäin. Onko parempi jättää hänet, antaa hänelle mahdollisuus löytää oikea, parempi rakkaus vai jäädä suhteeseen? Miehestäni meillä: ”paremminkin voisi mennä, mutta jos en olisi tässä, voisivat käytännön asiat jäädä hoitamatta ajallaan”, hän toivoo ja odottaa parempia aikoja meidän suhteessa..mitä te ulkopuolisin silmin näkevät ja/tai saman kokeneet olette tarinastani mieltä? Tässä ovat periaatteessa vastakkain renttu ja kunnonmies, onko kenelläkään kokemusta valinnoista näiden välillä? Aiemmasta miehestäni en myöskään ollut tippaakaan mustasukkainen, vaikka aihetta varmasti olisi ollut, mutta nykyisestäni olen tosi mustasukkainen, vaikka aihetta ei pitäisi olla..mikä tämä tilanne on? mikä suhteemme on? miltä tämä vaikuttaa?
Kiitos jos jaksoit lukea loppuun!