Raha-asiat mutkistamassa arkea..
No niin..
Hetkelliset onnentunteet on eletty.. ja putosin kaiketi taas tähän painajaiseen. Olo on
tosi kurja, ahdistunu ja väsyny.
Mie.. sain serkulta rahaa.. koska olin vahtinu sen ihania lapsia.. En mie sen rahan takia
kyllä sitä tehny.. mutta silti.. serkkuni kai halusi ilahduttaa minua, varsinkin kun tietää
että rahatilanteeni on vaikea…
Minä halusin tarjota äidilleni lounaan, vaikka oikeastaan minulla ei olis ollu siihen
varaa. Mutta ku äiti on minua tukenu, auttanu rahallisesti ja kuskannu autolla ja
kaikkea sellaista, koska on kokenu sen äidin velvollisuutena.. ja halunnu osottaa
minulle niin sitä rakkautta.. Minä halusin ilahduttaa äitiäni.. En kehdannut sanoa että
oikeasti, minulla ei ole varaa siihen.. enkä sitä että tilini on tyhjä sen jälkeen.. koska
häpeän sitä että minä en kykene olemaan töissä..😭 Häpeän sitä että olen sairas.
MInun olisi pitäny maksaa yksi maksu.. jonka eräpäivä on tänään.. mutta minulla ei ole
rahaa.. eikä sitä ole tulossa pitkiin aikoihin mistään.. Enkä kehtaa enää pyytää äidiltäni
rahaa, kun hänen elämänsäkin on niin tiukkaa.. Enkä voi edes kuvittelevani soittavani
kenellekään sukulaiselleni. En ole koskaan pyytänyt rahaa, keneltäkään, mutta äiti on
silti antanut.. Mieheni kysyy joskus onko minulla rahaa lääkkeisiini.. ja saattaa joskus
haluta tarjota minulle jotain ruokaa.. Kirkon diakonissa vain tuputtaa kriisikeskuksen
apua.. En minä sillä tee mitään, jos en saa näitä raha-asioita hoidettua..
Sosiaalitoimistosta en saa penniäkään mitään tukea, koska meillä on mieheni kanssa
muka riittävät tulot.. emme ole tarpeeksi huonoja heidän niskoilleen.
Oikeasti joudumme harkitsemaan jokaista ostosta tarkkaan, ja elämme hyvin niukasti.
Kaikki mitä saan, menee vuokran puolikkaaseen, toisen puolikkaan maksaa mieheni .
Enkä minä haluaisi elää mieheni siivellä.. Joskus en edes syö mitään (päiviin tai
viikkoon), koska tuntuu ettei minulla ole (omasta mielestäni) edes oikeutta syödä, kun
en ole töissä, enkä tienaa elantoani.Kauheaa.. poden syyllisyyden tunnetta
syömisestäkin.. ylipäänsä siitä että edes olen elossa..
Olen peloissani.. enkä tiedä miten saisin tämän ahdistuksen pois.. kun en halua puhua
äidilleni.. raha-asioista, koska sitten taas.. hän haluaisi antaa rahaa.. ja tuskastuisi kun
ei voi auttaa.. hänellä on se perhekin sielä kotona ja omatkin raha-vaikeutensa..
Tukihenkilöni on lomalla.. ja… oikeastaan joka paikka.. on lomalla.. En vain osaa olla
enää onnellinen.. kun tiedän että olen aina selkä seinää vasten, vaikka kuinka yritän
ajatella päivän kerrallaan.. ja elää tässä päivässä..☹️ Aina jostain ilmestyy jokin uusi
asia joka painaa hartiani kyyryyn ja saa minut matelemaan surkeasti kaikkien muiden
edessä. Vaikka oikeasti en ansaitsisi sellaista kohtelua.. että joku kävelee ylisteni ja
katsoo minua alaspäin.. minä en kai osaa muuta kuin olla säälittävä.
Miksi tunnen syyllisyyttä siitä että olen elossa? Siksikö että joudun taas kulkemaan
mieheni siivellä.. kun tuloni ovat mitä ovat..? Enkö muka saisi olla onnellinen
miehestäni, ja siitä että olemme elossa…? Olenko muka velkaa jollekin onnestani?
Kenelle? Miksi? Miksi en voi ymmärtää että minulla on oikeus iloita tästä elämästä..?
Miksi se iloitseminen ja onnellisuus ovat sitten niin vaikeita kokea..? Miksi minä häpeän
itseäni?? Mikä minussa on muka hävettävää? Olenko muka heikko, kun sairastan tätä
masennusta??
Kommentoikaa nyt edes jotain tämän sekavan naisen rauhottamiseksi.. Eihän tälläista
päätä muu kroppa kestä.. joka ailahtelee suunnasta toiseen.. 😯🗯️ … Minun on pakko
jaksaa… mie en halua päättää päiviäni. En suostu siihen ajatukseen.. en vaikka kuinka
olisi vaikeaa.. mutta nyt.. tarvitaan rohkaisua.. että tämä elämä tästä jatkuu
ongelmista huolimatta..😟
(jos et saa napattua asiasta kiinni.. lue Rakkaus on uskomaton voimavara)