Puran ahdistukseni kultaani.
Olen nuori nainen, jolle todettiin trauman aiheuttama ahdistushäiriö. Tämän vuoksi käyn terapiassa ja käytän unilääkkeitä. Elän parisuhteessa maailman ihanamman miehen kanssa (emme kuitenkaan asu vielä yhdessä). Aikaisemmissa miessuhteissani minua on kohdeltu huonosti, mikä näkyy nykyisessä parisuhteessani. Ahdistushäiriö pahentaa asioita, sillä tarkkailen jatkuvasti muiden ihmisten käyttäytymistä minua kohtaan. Myös miehen.
Minusta on tullut hirviö, joka purkaa pahaa oloaan kumppaniinsa. Kun riitelemme, menetän kontrollin täysin, jos mies ei mielestäni ymmärrä kantaani. Huudan, itken, paiskon tavaroita tai poljen jalkaa maahan kuin pikkulapsi ja odotan aina, että mies aloittaa sovun teon, mikä on väärin, koska tiedän, että myös minulla on vastuu anteeksipyytämisestä. Pahimmillaan olen käynyt mieheen käsiksi, minkä vuoksi pelkään jo itsekin, mitä saan vielä aikaan. Usein riidat syntyvät pikkuasioista, mutta yleensä niistä kasvaa valtavia. Monet riidat syntyvät siitä, etten kykene luottamaan mieheen täysin. Epäilykset siitä, mitä mies tekee kun emme näe, tulevat turhasta, ja terapeuttini oli samaa mieltä kanssani siitä, että epäilykset johtuvat erityisesti eräästä petollisesta miehestä menneisyydessäni. Pelkään, että hänet viedään minulta, onhan hän hyvännäköinen.
En ole ikinä tavannut ketään, joka ymmärtäisi minua näin paljon ja rakastaa minua sellaisena kuin olen. Siksi en uskalla vaatia häneltä enää yhtään enempää ymmärrystä. Tämä on juuri se parisuhde, jonka eteen olisin valmis tekemään mitä vain. Kysynkin siis, onko kukaan muu samankaltaisessa tilanteessa ja mitä keinoja voisitte kertoa erityisesti mustasukkaisuuden hallitsemiseen? Myös keskusteluseura, aiheesta mustasukkaisuus, on tervetullutta!
😯🗯️