Puolisoni uusi ystävä
Miehelläni on tuore ystävyyssuhde huomattavasti häntä itseään nuoremman naisen kanssa. Mieheni on viettänyt yön ystävänsä luona jutellen ja käynyt hänen luonaan kahvilla ja kävelyllä. Kaikesta tästä hän kertoo minulle avoimesti mutta minua ei koskaan pyydetä mukaan. Puhelinkeskustelut hoidetaan eri huoneessa tai kokonaan ulkona. Kun pyydän että mieheni näyttäisi puhelutiedot ja viestit puhelimestaan minulle, niin ne on kätevästi ”päivittyneet” pois itsestään. Ystävänpäivänä mieheni toi kotiin tämän ystävänsä antaman konvehtirasian sekä hänen leipomiaan sydänkeksejä. Mieheni mielestä siinä ei ole mitään erikoista että saa ystävältä lahjoja. Tuntuu, että mieheni yrittää kertoa minulle että suhteemme olisi ohi. Hän kiukuttelee koko ajan ja yrittää tehdä oloni tuskalliseksi. Mieheni tietää että en pidä hänen suhteestaan nuorempaan naiseen, mutta haluaa jatkaa sitä koska hän ei ole kuulemma koskaan ennen ole tuntenut mitään vastaavanlaista tunnetta kehenkään muuhun ihmiseen. Olen kuullut että tämä ystävä on aivan korviaan myöden rakastunut mieheeni. Mieheni ei sitä kuulemma huomaa ja myöskään mieheni ei kuulemma rakasta tätä naista. Olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta ja kokeneet ylä- ja alamäkiä, mutta ei koskaan mitään tällaista. Pyysin, että jos olisin miehelleni tärkeä ihminen , hän tulisi kanssani parisuhdeterapiaan. Siihen hän ei suostu, vaan sanoo että voin mennä yksin, hänellä ei kuulemma ole ongelmaa. Mieheni käytös tuntuu narsistiselta, mutta ajattelin, että en enää suostu kiukuttelemaan ja riitelemään asiasta vaan annan hänelle arvostusta ja rakkautta, josko routa porsaan kotiin ajaisi? Jos mieheni toisaalta haluaa uhrata liittonsa tämän nuoren naisen vuoksi, niin sitten hänessä pitää olla miestä se sanomaan minulle suoraan, eikä odottaa että minä tekisin ratkaisun tässä asiassa. Nyt hieman pelottaa että hänellähän on kaikki mitä mies voi toivoa: kuuliainen vaimo kotona ja nuori nätti ihailija varalla joka on valmis tekemään hänen vuokseen kaiken. Mitä minun pitäisi tehdä? Tämä on masentavaa, mutta puren hammasta ja hymyilen. ☹️