Puolison masennus
Terveisiä yövuorosta! Löysin nämä sivut viime yönä ja tänään sain kirjoitusoikeuden. Olen yrittänyt etsiä tälläistä osoitetta mistä voisi saada tukea. Tarinani on tämä: Erosin edellis kesänä rankasta parisuhteesta, joka päättyi todella ikävästi. Koin rankan hylkäämisen kokemuksen ex-avomieheltäni ja asioita ei mitenkään sillon käsitelty. Tästä 5 kk:n kuluttua löysin ihanan, täysin exän vastakohdan: sosiaalisen, hauskan, hellän, kaikin tavoin minua ajattelevan, turvallisen ihmisen. Asuimme sen verran kaukana toisistamme, että näimme vaan viikonloppuisin. 5 kk seurustelun jälkeen muutin hänen luokseen pääkaupunkiseudulle. Melko pian tästä mieheni isä kuoli pitkän sairastamisen jälkeen. Mieheni masentui kesän aikana. Se hyvä puoli tässä on, että hän meni hoitoon, sai lääkkeet ja keskusteluapua. Kuitenkaan mitään kummia tuloksia ei ole näkynyt. Elämä on todella rankkaa. Tuntuu että se on minulle ihan yhtä rankkaa, en jaksa mieheni sairautta. Kaikkein kovimmalta tuntuu se, että hän on todella muuttunut, itsekeskeisemmäksi, ei huomioi minua, seksi, eikä minkäänlainen kosketus kiinnosta, hän ei edes halua minua lähelleen. Kova juttu oli myös se, että hän on melko paljon ollut sairaslomalla, lääkkeiden sivuoireiden sekä kertakaikkisen voimattomuuden vuoksi. Näitähän ei pysty se rinnalla eläjä hyväksymään, tai ainakaan minä en pysty. Tuntuu että olisin valmis tekemään mitä tahansa jotta saisin hänet takaisin, pois masennukselta. Hän itse sanoo ettei tunteensa ole muuttuneet miksikään, vaan tämä kaikki on sairautta. Mutta mistä saan voimaa olla ilman toisen läheisyyttä ja millä ihmeellä pystyn tukemaan häntä, kun en itse jaksa!!!