Puolison kännykän käyttö harmittaa
Hei!
Onko muilla suhteessa ongelmia toisen kännykän käytöstä?
Minulla on puoliso joka jatkuvasti luulee, että hänen täytyy käyttää kännykkää monessa eri tilanteessa. Hän selittää minulle, että pakko hoitaa työasioita, mutta oikeasti hän voisi odottaa sopivaa hetkeä niiden hoitamiseen. Oikeasti hän saattaa vaikka kesken ruokailun alkaa näpyttelemään kännykkäänsä ja minä koen sen vaikeaksi. Jotenkin itse olen oppinut, että esim. ruokailutilanteissa muiden seurassa ei ole kohteliasta alkaa näpyttelemään kännykkää.
Mitä minä voin tehdä? Olen yrittänyt keskustella asiasta ja siitä tulee vaan riitaa..Miehen mielestä hänellä on oikeus käyttää kännykkäänsä jne. Minusta vaan tuntuu, että hänellä ei ole oikein tilannetajua sen suhteen, että milloin sitä kännykkää kannattaa käyttää. Minusta aidosti tuntuu, että hänellä on jonkunlainen kännykkä-työ-riippuvuus. On nimittäin lomalla nyt, mutta jatkuvasti hoitelee työasioita kännykällään.
Kannattaako minun vaan hyväksyä tämä kännykkäriippuvuus? Itse koen jääväni tässä suhteessa vähälle huomiolle ja koen itseni henkisesti yksinäiseksi usein.