Puoliso pettyi "todelliseen" minuun
Minulla on tuolla toinenkin ketju nimellä ”Puolison huono itsetunto”, mutta nyt ajattelin tehdä uuden liittyen juurikin tähän otsikossa mainitsemaani.
Hän paljasti nimittäin eilen, että kuulema ”todellinen” minä olen aivan muuta kuin mitä hän on uskonut/kuvitellut/halunnut uskoa. Minä olen järkyttynyt! En ole esittänyt mitään, miksi olisinkaan sillä hyväksyn hänetkin juuri tuollaisena.
Mutta nyt, yhteenmuuton jälkeen hän on kuulema huomannut minun olevan jotain ihan muuta. Ja syy tähän on se, että en välttämättä halua lapsia (mistä olen hänelle maininnut jo suhteen alussa) ja se, että minä haluan nähdä ystäviäni ja viettää myös omaa aikaa.
Eilen meillä oli pientä riitaa siitä, kun hän oli kuulema kuvitellut että haluan samoja asioita; perheen, asua maalla ja hoitaa eläimiä, sekä olla hänen kanssaan. Minä sanoinkin, että eikös noiden lisäksi juuri haluta myös ystävien tapaamista ja omaa aikaa? Niin ei kuulema hän halua, vaan vaatii jatkuvaa yhdessä oloa.
Myös minun tietokoneenkäyttö häiritsee häntä. Annan kuulema netille enemmän aikaa kuin hänelle. Olen koittanut kertoa, että koska olen muuttanut elämässäni useita kertoja, ovat kaverit jääneet eri paikkakunnille ja pidämme yhteyttä facebookissa. Sillä olenhan siltikin sosiaalinen ihminen, vaikka maaseudulla asunkin. Ja minulla ei ole edes älypuhelinta, jolla roikkuisin netissä. Vaan käyn ihan virallisesti läppärillä netissä. Niin se on ongelma.
Onko muilla ollut tämmöistä? Minä kun aluksi luulin, että puolisollani on vain tuo huono itsetunto, mutta nyt tuntuu, että taustalla on muutakin.