Totuus iskee nyt ja lujaa. Miehen sanat kaikuvat korvissani. Nyt vasta alan tajuamaan että olen jälleen kerran ajautunut tunne vammaiseen suhteeseen.
Tajuan ettei meillä voi olla yhteistä tulevaisuutta. Ahdistaa ja itkettää . Miksi taas, hyvä ihminen , jota olen rakastanut, osoittautuukin petturiksi, valehtelijaksi.
Epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö/psykopatia.
- itsekeskeisyys
- pinnallinen viehätys voima
- myötäelämisen puute
- empatia kyvyttömyys
- ei tunne syyllisyyttä/katumista
- vastuuttomuus
- moraalittomuus
- epäsosiaaliset teot
- alkoholi/huumeet
- ottaa enemmän kuin antaa
- tunne köyhyys
- teeskentely / näytteleminen
Psykopaatti manipuloi, on epäluotettava, pettää, käyttää häikäilemättä toista hyväkseen ja elää usein toisen kustannuksella. Hän osaa selitellä mustat asiat valkoisiksi. Psykopaatti ei koe häpeää tai myötätuntoa, vaan oikeuttaa mitkä tahansa tekonsa ulkopuolisin syin. Hän ei kadu mitään eikä tunne syyllisyyttä.
Juurikin näin. Matto lähti alta taas aivan totaalisesti. On todella turvaton olo. Anoin loppu vuodeksi myös puoli vuotta vuorotteluvapaata, miten ihmeessä selviän tästä sotkusta. Omaan asuntooni muutti kuukausi sitten uusi vuokralainen.
Miten psykopaatin kanssa voi oppia elämään?
Kaverinako? Onko avoin suhde ainut vaihtoehto? Alanko pakkaamaan? Kestänkö vielä vuoden kun vuorottelu vapaani loppuu?
Mielessäni miljoona kysymystä.
Näistä syistä en pysty puhumaan miehelleni enää mistään mikä liittyy tunteisiin , hänen käyttäytymiseen jne, nyt ymmärrän täysin miksi en saa mihinkään suoraa vastausta, taikka en saa vastausta lainkaan. Minut ohitetaan mennen tullen ja palatessa.
Vähätellään minun tunteita taikka jopa kielletään ne taikka ne on vääriä.
Mielessäni kaikuu keskustelu
Minä : olet aiemminkin kyennyt läheisyyteen, halimaan ja pusuttelemaan, miksi nyt kaikki on loppu mistä minä tykkään.
Mies: ehkä olen näytellyt? En vain tykkää halia, mieluummin tehdään asioita yhdessä.
Niimpä, tämähän selittää kaiken.
Koko alkuaika, joka tuntui miltein täydelliselle, ihanalle, mies oli juuri kaikkea sitä mitä olin aina halunnut, mistä olin haaveillut. Kuin taivaanlahja.
Hän osasi tehdä minut onnelliseksi. Silloin kysyin myös itseltäni että mikä vika tuossa miehessä on, täytyyhän siitä joku vika löytyä. Löytyihän se, neljän vuoden jälkeen. Kun alkuhuuma loppui, alkoi kaikki pikku hiljaan paljastua. Seksistiset viestittelyt, kuvien lähettelyt, henkinen ja fyysinen uskottomuus, tunne köyhyys , kaikki tietävyys jne . Minun mitätöinti , jopa mustamaalaaminen kavereilleen, jättäen pois oman osuutensa. Tämän asian sain vasta tietooni erinäisten asioiden kautta, ikäänkuin aivan vahingossa.
Nyt tämä kaikki on mennyttä, tilalla surua, pettymystä, turhautuneisuutta, vihaa , kaikkea nekatiivista
taivaan ja maan välistä.
Olen menettänyt kaiken, paitsi itseni.