Pitkä suhde, eroahdistus ja miehen omituinen käytös :(
Heippa!
Tänneppä päätin oman tarinani kirjoittaa, sillä kaipaan ulkopuolisten apua ja mielipiteitä asiastani.
Tässä hiukan valaisua..Olemme seurustelleett 6-vuotta mieheni kanssa ja haaveilleet yhdessä tulevaisuudesta, lapsista, talosta ja kaikesta ihanasta yhteisestä, lähinnä hän on puhunut näistä niin kauniisti.
Suhdettamme sekä eteenpäin pääsyä on kuitenkin varjostanut se, että suhteessamme on sattunut muutaman kerran sellaisia asioita mitkä ovat minua henkisesti loukanneet. Sekä miehen käyttämä aika suhteeseen.
Ensimmäinen tapahtui, kun olimme vuoden verran olleet yhdessä, silloin sain mieheni kiinni, että oli tapaillut salaa toista naista. Tuosta selvisimme pienellä pesäerolla, joka ajautui yhteenmuuttoon mieheni pyynnöstä ja oman pitkän harkintani jälkeen. Tällöin sovimme, että kun ja jos nyt muutan hänen kanssaan yhteiseen omaan kotiin, pelisäännöt on oltava selvät. Silloin huomasin, kuinka mieheni katui tätä kaikkea ja hänestä huokui rakkaus minua kohtaan.
Kun olimme tästä jo päässeet yli, sain taas jälleen tietää (n. 2vuotta edellisen jälkeen), että mieheni oli sähköpostilla viestitellyt jo seuraavan kanssa. Sain itse lukea ko. viestit, sillä mieheni oli jättänyt vahingossa sähköpostinsa auki, kun tulin kotio. Viesteissä oli kerrottu kuinka asun vain hetken vielä hänen kanssaan ja olemme kuulemma eroamassa. Viesteistä ei myöskään mieheni puolelta jäänyt epäselväksi kuinka hän oli lirkutellut tuolle naiselle. Sen sijaan tuon naisen viestit olivat aika neutraaleja miestäni kohtaan. Pääsimme tästä kuitenkin jälleen yli.
Pitkässä suhteessa on tietysti paljon muitakin asioita, mutta eniten itseäni nuo asiat ovat kalvaneet, tosin ei enää pitkään aikaan.
Ainut mistä voisin sanoa, on seksi. Jollain tavalla tuo asia on vähentynyt/loppunut, ehkä johtuen itsestäni, sillä koen olevani jollain tavalla epäkelpo miehelleni, tuleeko se sitten tuolta tapahtuneista vai mistä vai sieltä, että mieheni nimittelee ja vertailee usein muihin (kukaan muu ei ole tuollainen). Haluni kuitenkin ovat normaalit. Mutta en voi ottaa itselleni kaikkea syytä tuosta, sillä ei mieheni ole myöskään tikkua ristiin tuon seksi asian kanssa laittanut, sillä yhteinen aika on nolla.
Nyt on kuitenkin tarina siinä vaiheessa, että entiedä mitä tekisin ja olen avuton.
Mieheni päivärytmi on harrastuksestaan johtuen aikalailla aikataulutettu. Viimeisen vajaan vuoden aikana viikot ovat menneet samalla kaavalla -> Mies tulee töistä, menee päikkäreille, lähtee harrastuksiin ja tulee myöhään illalla kotiin. Jollain tavalla olettaen, että kotona odottaa ruoka ja minä se kilttinä tyttönä istua kökötän kotosalla joka ilta. Näin ei kuitenkaan ole, sillä tapaan ystäviäni ja touhuan myös paljon, mutta silloin, kun mieheni on omissa harrastuksissaan. Hän ei muista, eikä kuuntele eikä ole ns. kiinnostunut koskaan asioistani jos olen kertonut hänelle meneväni johonkin ja sitten ihmettelee missä oikein olen kun en istukkaan kotona.
Lisäksi mieheni kä normaalin päivätyön lisäksi yötöissä kippolassa, joten tuo viikonloppukin menee normaalisti nukkumiseen ja reenaamiseen. Tätä samaa on jatkunut jo vuositolkulla.
Nyt keväällä ahdistuin ja aloin tuntemaan todella kovaa yksinäisyyttä parisuhteessamme. Otin asian puheeksi, että mikä tilanne on ja tiedustelin, että onko tässä hänen mielestään mitään järkeä. Lisäksi sanoin, että olisiko ero ainut asia mikä voisi auttaa nyt. Tästä kimpaantuneena mies sanoi; ota tai jätä, olen tällainen ihminen. Sitten hänellä alkoi menokausi, aina pois kotoa, vapaa-illat ryyppäämässä ja yhteydenpito minuun loppui kokonaan. Lisäksi alkoi itsestään pakkomielteinen ulkonäön huoltaminen, joka mielestäni menee jo aivan yli.
Jätin asian sikseen surullisena ja mietin pitkään, että mitä teen..välimme viilenivät ja tuli sanottua sekä riideltyä ja haukuttua puolin ja toisin toisiamme. Ja toisinaan taas meillä oli kivaa. Juhannuksen hän kuitenkin pyysi minua viettämään hänen kanssaan ja näin teimmekin. Silloin hänen sanansa oli todella ristiriitaisia, sillä välillä hän saattoi tulla luokseni, sanoa kuinka olen maailman tärkein ihminen ja välillä hän saattoi sanoa; se on myöhästä kuule nyt.
Kunnes n. 2 viikkoa sitten mieheni sanoi minulle, että olisiko syytä avata tämä tilanne ja tehdä joku ratkaisu. sanoin että sopii minulle. Illalla kun hän tuli kotiin, hän aloitti puhumaan, mutta ahdistui ennen kuin oi kerennyt sanomaan mitään. Aloitin sitten itse puhumaan ja tiedustelemaan mikä tilanne nyt on ja lopulta ehdotin, että mitä jos korjattaisiin tilanne eikä heitettäisi kaikkea ihanaa ja haaveita hukkaan. Tähän hän sitten totesi, että se on myöhästä ja että olisit miettinyt silloin kun sanoit erosta. Hän ei kuulemma usko että mikään muuttuu ja syyllistää minua nyt kaikesta; seksin loppumisesta, luottamuspulasta ja vaikkakin mistä. Olen tässä sen jälkeen koittanut keskustella asiasta, pyytänyt anteeksi ja kertonu uudelleen ja uudelleen miksi sanoin niin ja kuika yksinäinen olin, mutta hän vain pakenee tilannetta hermostumalla tai lähtemällä pois. Toisinaan hän saattaa yllättää minut olemalla normaali oma itsensä ja aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja näyttää tunteitaan. Olen myös kysynyt, että onko hänellä toinen, mutta vastaus on ei!
Hänen mielestään ansaitsen perheen ja onnellisén elämän, tälläistä hän jauhaa koko ajan..
Mikä ihme tätä ihmistä riivaa? Mitä niin pahaa olen tehnyt? Ja miten hän voi kaiken heittää hukkaan ja muuttua yhtäkkiä toiseksi ihmiseksi mikä hän on? Nyt hän on siis sitä mieltä, että ero on vain ainut mahdollisuus tässä tilanteessa, joten en voi muutakaan siis tehdä, kun muuttaa pois. En vain tiedä miten tästä selviän..en ollenkaan :/ ..Mitä olette mieltä, tajuaako hän joskus mitä menetti ja tuleeko sitten tapahtumaan niin että hän haluaakin takaisin, vai mitä? HUOH! :/ .. Auttakaa avutonta!