Pitkä parisuhde, pettämistä, liiton kylmenemistä...tuttua?
Kirjottelin tänne viimeksi viime syksynä..
meillä tämä perinteinen tarina; nuorena aloitettu seurustelu, lapset nyt alle kouluikäisiä ja 15vuotta yhteistä taivalta takana.
Vuosi sitten mieheni jäi kiinni ihastuksestaan työkaveriinsa, se tavallinen tarina.
Ollaan käyty läpi pariterapiaa (minun aloitteestani) ym.
Mieheni kokee ahdistuvansa minun kanssani ja nyt juhannuksena räväytti, että on viimesen vuoden miettiny joka päivä eroa ja olisiko kuitenkin onnellinen tämän työkaverinsa kanssa. Hänellä ei kuulemma ole koskaan minun kanssani hauskaa.
Sitten latelee negatiivisia asioita minusta; olen kylmä, röhnötän vaan ym.
Ja kaikki nämä ”keskustelut” käydää kun hän on ottanut alkoholia. Jolloin alkaa myös fyysinen voimien näyttely suuttuessa (ei ole koskenut minuun vaan huonekalujen hajottamista ym). Ja sanoo minulle kun yritän keskustella; että ärsytän häntä tahallani ja lässytän, eikä hän yhtään ihmettele, että äitiäni on aikoinaan lyöty sillä olen ihan samanlainen lässyttäjä.
Seuraavaksi ehdottaa seksiä ja ihmettelee kun en innostu.
Seuraavana päivänä sanoo, että vieläkö rakkaus voittaa. Ja ihmettelee eikö asiat ole ok, kun hän kertoi omista ajatuksistaan mitä päässä liikkuu. Saa minulle tunteen että kaikki meidän ongelmat johtuu siitä että olen omituinen, kylmä, välinpitämätön, tunteeton jne. Osaa kyllä nimitellä ja kaivaa esiin minusta vain huonoja puolia.
Nyt minusta alkaa tuntua, etten jaksa enää tämmöistä. Aina mennään samaa ympyrää…