Pitäisikö vain riuhtaista irti...
En oikein tiedä mistä edes aloittaisi.
No olemme mieheni kanssa naimisissa 13 vuotta. Alle vuoden tuntemisen jälkeen menimme jo naimisiin ja melkein heti sen jälkeen syntyikin jo lapsi. Lapsi on parasta mitä voi vaan olla.
Alku oli aika ”ruusuista”, mutta mieheni oli hieman hallitseva esim. minun tai jopa meidän menojen suhteen. Hän kun halusi, että olisimme kotosalla ja mieluusti vieläpä kahden (siis ennen lapsen syntymää). No kovin rakastuneena ei ehkä kellot silloin todellakaan soineet. Kavereiden kanssa yhteyksien pitäminen vähentyi aika paljon. Kovasti he olivat pyytämässä minua/ meitä kylään tai kaupungille.
Muutaman vuoden jälkeen muutimme hieman kauemmas niistä ympyröistä. No nyt vuosien jälkeen kaipaan paluuta kotikonnuille.
Mieheni syyttelee usein muita virheistään ja on kovin tyytymätön lähes kaikkeen ajoittain. Mm.hänellä on kovin tylsää esim. viikonloppuisin. jokunen aika sitten muistutin häntä, että ”tämähän on sitä elämää mitä halusit meidän elävän” niin hän vain tiuskaisi, että tilanteet ovat muuttuneet…olen juu huomannut. Tämä tämmöinen on todella uuvuttavaa ja kuluttavaa vai kuvittelenko vaan?
Muutama vuosi sitten sairastuin etenevään keskushermostosairauteen. Sairauden epäily vaiheessa mieheni ei halunnut tietää sairaudesta mitään. ”Sitten vasta kun on jotain virallista…” oli hänen vastaus. No joo totesin ja ajattelin että, noinkohan silloinkaan.
Naulan kantaan osui arvioni. Sitten kun diagnoosi tuli niin hänpä totesi siihen ku olisin kertonut sairaudesta enemmän, että hän tietää ihan tarpeeksi!!! Joten se siitä.
Kovin yksin olin sairauden kanssa ja myös sen asian, että olin aikeissa hakea osatyökyvyttömyyseläkettä. Siitä syystä uskaltauduin ottaa asian lääkärin luona puheeksi ,että voisinko päästä juttelemaan tilanteesta johonkin. Ja pääsin. Se oli kyllä onnenpotku. 🙂
Kerroin mieltäni painavat murheet ja myös sen kuinka mieheni syytti minua elämänsä pilaamisesta kun häneltä menee talo ja auto kaikki minkä varaan on elämänsä rakentanut… jos jään osatyökyvyttömyyseläkkeelle!!! siis mitä??
Nyt olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja meillä on edelleen talo ja auto…
Mieheni tämän hetkinen ajatus sairaudestani on edelleen se, että hän ei halua tietää mitään ja haluaa elää täysillä.Eikä murehtia turhaan etukäteen…
No esim. nyt on tullut eteen ” ongelma”, että en olekkaan niin halukas seksiin niin kuin ennen. Siitäkös huutia tuli. Tämäkin keskustelu olisi voitu välttää ja ennemminkin oltaisiin keskitytty miettimään keinoja ”ongelman” selättämiseen.
Saattaa olla aikamoinen shokki pahimmassa tapauksessa, jos ei halua tietää mitään… No en minäkään halua murehtia , mutta kyllä haluan olla tietoinen mitä tulevaisuudessa saattaa olla.
Jotenkin on tullut mieleen, että meillä ei ole oikein samanlaisia tulevaisuuden näkymiä?
Kylläpä tuli repaleinen teksti, mutta kaikkea ei jaksa kirjoittaa ainakaan kerralla.
Nyt pohdinkin, että mitä pitäisi tehdä?