pikajuna betoniseinään
Olen juuri eronnut, tai siis eronnut jälleen. Suhde ollut viime vuodet hieman on/off. Nyt muutama viikko sitten tuli lopullinen välirikko. Ehdimme kihloihin asti ja asuimme yhdessä useamman vuoden. Viimeiset 2v emme enää olleet kihloissa mutta olimme yhdessä vaihtelevasti. Vuosi sitten muutin omaan asuntoon.. silti olemme olleet tekemisissä päivittäin. Vaikka olemme olleet kavereita pelkästään vuoden, ei se eronnut parisuhteesta muuten kuin seksin ja romantiikan merkeissä. Siksi nyt tämä lopullinen ero tuntuu todella vaikealta. Kauhea ikävä.
Minulla ei ole ketään läheistä kenelle avautua tai saada tukea. Todella yksinäinen olo. Arvelen olevani masentunut. En jaksa tehdä mitään. 10 tuntisen yöunien jälkeen herään ja olen koko päivän kuin koomassa.. en jaksa mitään.
Nyt on sellainen tilanne, että minun olisi pakko tehdä töitä täydellä teholla.. muuten 6kk sisään olen todella pahassa jamassa taloudellisesti. Tuntuu, että koko elämä menee kovaa vauhtia kohti betoniseinää. Toivottomuutta, uupumusta, itkua ,surua.
En tiedä enää kuka olen, enkä tunne itseäni. Exäni syyttää minua kaikesta. Olen koettanut kertoa, että syytä on ollut molemmissa ja en ole kaikkia riitoja aiheuttanut. Enää en tiedä mitä uskoa. Mistä voin tietää olenko oikeassa? Ehkä olen kokenut vain asiat niin ettei jokin asia ole minun syytäni mutta oikeasti on? Normaaleja syytöksiä ovat mm. että minulla on oma todellisuus, en tajua asioita ja uskon mihin haluan. Mutta todellisuus on siis eri minkä itse uskon. Miten voin tietää miten asiat ovat oikeasti menneet koska exäni kertoo minulle, että syy on minun. Miten voimme nähdä asiat niin eri tavalla? Miten voi tietää miten asia on oikeasti? On myös muutama tapahtuma minkä hän on kertonut ja itse en muista yhtään, että sellaista olisi tapahtunut. Päinvastoin, ihmettelen suuresti miten olen voinut edes tehdä sellaisia asioita mitä hän kertoo.
Olen aivan loppu. Sellainen olo etten edes halua tutustua enää keneenkään. Aiheutan pahaa muiden elämään joten en tiedä uskallanko edes enää yrittää. Halu on kova nousta tästä mutten tiedä miten. Joka päivä menee aivan hunningolle.
Miten voin tietää etten ole täysin sekaisin ja näe asioita jotenkin kierolla perspektiivillä ja jotenkin itse siis uskon, että olen oikeassa? Olen aina vaalinut hyvyyttä ja koettanut olla hyvä ihmisille. En enää tiedä kuka olen.
Tulipa pitkä teksti.. mutta jos joku tämän jaksoi lukea, kiitos siitä. Tarkoitus oli päästä purkamaan asioita johonkin. En ole näistä kenellekkään puhunut.