Pidempi aika uskottomuudesta. Miten olette selvinneet asiasta?
Moi.
Sain tietää kesällä vaimollani olleen muutaman kuukauden, jonka fyysinen osa kesti noin kuukauden, kestänyt suhde toiseen mieheen. Loppuajan viestittelivät toiselleen säännöllisesti. Sain tietää asiasta kun fiilistelivät asiaa vielä yhdeksän vuoden jälkeen viestitellen. Näin vahingossa kyseiset viestit ja samassa yhteydessä myös joitakin vuosia sitten lähetettyjä viestejä. En ole itsekkään mikään kuoropoika ollut ja tunnustin samassa yhteydessä olleeni uskoton samoihin aikoihin. Itselläni oli enemmän syrjähyppy kun varsinainen suhde.
Olemme olleet teinistä asti yhdessä n.18 vuotta. Perheessämme on myös n.3-vuotias lapsi.
Kun sain tietää maailmani romahti täysin. Masennuin todella rajusti ja pari kuukautta meni todella huonossa kunnossa. Totaalipaskana olen edelleen. Kuvani vaimosta muuttui täysin. Olin aina luottanut vaimoni viattomuuteen 100%. Koska olin itse ryssinyt parisuhteen ”taian” aikaa sitten, peilasin sitä vaimoni kautta, ja ajattelin että edes toinen meistä on uskollinen ja pitää ”taikaa” yllä.
Vaimoni on uskottomuuteni kanssa jotenkin sujut ja kuulemma antanut anteeksi. Itse en ole vielä lähelläkään ja olen aivan järkyttävän raivoissani vaimoni teosta. Koen myös järjetöntä syyllisyyttä, kun en pysty anteeksiantoon kun vaimoni pystyy. Tiedän että teot eivät kumoa toisiaan ja molempien pitää käsitellä ne ominaan, mutta silti. Asiassa on niin paljon kaikenlaista, että en ala niitä nyt kirjoittamaan.
Tilanteemme on käsittämättömän ristiriitainen. Tilanteessa on paljon positiivistakin. Olemme puhuheet ensi kertaa 18 vuoteen niinkuin parisuhteessa kuuluisi ja tehneet yhdessä asioita paljon. Eli jollain tasolla parisuhteemme voi paremmin kun koskaan, kun taas toisaalta menee enemmän päin vittua kuin koskaan ja parisuhteemme on rajussa murroksessa. Ristiriita on valtava.
Olemme puineet asiaa vaikka ja kuinka. Eritysesti minulla on suuri tarve purkaa painetta päästä jatkuvasti, koska asia on mielessäni edelleen käytännössä jatkuvasti. Käymme myös pariterapiassa ja itse käyn yksilöterapiassa.
Molemmat haluamme pelastaa suhteemme, mutta itse pelkään suuresti arpia jotka jää. Huomaan jo nyt olevani vainoharhainen ja mustasukkainen ja epäilen jatkuvasti, että vaimo on hairahtanut muulloinkin. Perkeleen raskas ja hirveä olo koko ajan.
Olen katunut ja syyllistänyt itseäni teostani monta vuotta ja tiedän, että myös vaimoni on katunut tekoaan enemmän kuin mitään muuta ja pitänyt itseään huorana vuosien ajan.
Tiedän että teoista on jo vuosia aikaa ja sen pitäisi jotenkin lohduttaa, mutta itselleni se pahentaa asioita. Vaimoni pystyy asian käsittelemään vuosia sitten tapahtuneena. Olemme aika eri aaltopituudella lähes kaikessa, mitä tulee tekoihimme. En pysty laittamaan tekoja samalle viivalle ja siksi varmaan olen niin täynnä vihaa, josta en pysty luopumaan.
Onko täällä muita sieluntovereita joilla uskottomuudesta on jo vuosia aikaa, kun on paljastunut? Miten asiassa on käynyt ja miten olette asiassa päässeet eteenpäin? Alamme molemmat olemaan tilanteeseen totaaliloppu ja jaksaminen hiipuu päivä päivältä.
Pahoittelut pitkästä viestistä. Yritin pitää sen lyhyenä 😊.