Moi Mariella, osuit naulan kantaan. MIKSI SITÄ HUKKAA ITSENSÄ PARISUHTEESEEN? MIKSI EI OSAA OLLA ITSELLINEN....
Mä jäin ilman peiliä pahasti suhteen loputtua, varsinkin kun se nosti itsessäni melkoisen myrskyn ja menin rikki, tunnistin ja näin oman rikkonaisuuteni ja olisin halunnut sitä peilta. Olisin halunnut tulla eksälleni näkyväksi oman vajavaisuuteni ja oman "vammani" kanssa, sanoinkin siitä hänelle, mutta se oli sitten liian myöhäistä. Olisin myös toivonut hänen voivan tulla minulle näkyväksi oman haavoittuneisuutensa kanssa, hän varmaan yritti sitä, ja mä en osannut ottaa häntä sellaisena kuin hän oli - se on minun oman vammani peilaus ulospäin kun ei itseään ole osannut hyväksyä sellaisena kuin on - ja harmittaa se melko paljon, että siihen sitten tupsahti mies, joka ilmeisesti uskalsi "olla" ja se kelpasi. Ja kuulemma ravitsi ja paransi hänen haavojaan ja hän koki turvallisuutta. Minä myönnän, että halusin asioita meidän väliltä siivota pois, käsitellä, mutta tein sen pahan virheen, että aloin tonkia hänen kakkakasaansa, enkä omaani. Potuttaa tajuta tämä jälkikäteen.
Mutta olin aivan hukassa, kun hän ilmoitti jokin aika sitten ettei halua eikä pysty peilaamaan meidän suhteen asioita enää ollenkaan, koska se vie häneltä sen energian mikä kuuluu hänen mukaansa hänen lapsilleen ja tälle uudelle miehelle. Jäin aivan tyhjän päälle, tai onneksi en aivan - ammattiapu, oma muistiinpanopeilauspinta, tunteiden oksentaminen paperille tuhraten väreillä ja ystävien kuuntelevat korvat auttoivat minua peilaamaan itseäni sen verran, että tajusin vähitellen kääntää katseeni hänestä pois pois, päin omaa itseni sillä tavalla, että aloin tietoisesti kantaa vastuuta omasta elämästäni itselleni ja miettiä mitä hyviä asioita haluan. 🙂
Mitä hyvää haluan tehdä? Mistä nautin? Keitä haluaisin nähdä? Mitä hyviä asioita mun elämässäni onkaan, ja kyllä niitä sieltä pikkuhiljaa paljastuu ja uusia löytyy. Samalla tulee tehneeksi valintoja niiden ihmisten kanssa, jotka reagoivat tai jotka eivät reagoi hätääni. Samoin tulee rajanneeksi elämästään pois asioita, joita on tehnyt velvollisuudesta tai vain toisia varten ja jää energiaa tehdä asioita joista todella nauttii.
Mutta itselleen riittämisen peilauspinta, mikä se on? 😐 Oma itse? Ystävät ja muut läheiset? En tiedä tarkemmin, ystävilleni olen tosi kiitollinen siitä että ovat olleet olemassa.🌻🙂🌻
Kiitos jakamisesta! Näin sitä saadaan palasia kasaan itse kukin omaan palapeliimme...🤨