Pettämistä, valehtelua - perheeni hajoaa
Heips
Mieli on maassa. Perheeni on hajoamassa ja minä pelkään kuinka jaksan itse ja kuinka kaksi lasta (3v ja 5v) ottavat tiedon ja jaksavat. Kerron tässä tiivistetysti yhden surullisen tarinan.
Avovaimoni jäi viime vuoden vappuna kiinni pettämisestä. Ensin hän vähätteli tapahtunutta ja väitti kestoksi 2-3 kk. Satuin näkemään hänen lähettämän s-postin ja selvisi, että avovaimoillani oli aikaisemminkin ollut suhde. Samalla tavalla työkuvioista tuttuun kaveriin.
Kaikkiin kysymyksiini Cee valehteli, jos minulla ei ollut näyttöä. Esim. hän oli viime helmikuussa työmatkalla Barcelonassa ja väitti olleensa yksin. Löysin sittemin netistä, että myös tuo mies oli siellä luennoimassa kenen kanssa hän petti minua. No, sitten vasta myönnettiin, että joo, ”oli sama huone”.
Kun penkosin ja vänkäsin, niin tuo viimevuotinen suhde olikin kestänty 6 kk ja sitä edellinen 1 v. Edellinen suhde oli 2001-2002, samana aikana kun olemme tehneet ensimmäisen lapsemme.
Avovaimoni, Cee, mietti viime kevänää mitä haluaa tehdä. Uskoakseni hän odotti tuon miehen päätöstä heidän suhteen. Olinhan nähnyt heidän välistä sähköpostivaihtoa ja se oli täynnä rakkauden tunnustuksia sekä Ceen puolelta selvästi ilmaistuja yhdessä asumisen halua. Cee pari kuukautta asiaa ja päätti jäädä. Ehkäpä siksi, että tuo mies halusi jäädä perheensä luo.
Menimme pariterapiaan ja yritimme saada suhteemme kuntoon.Viime vuoden syksyllä Cee rupesi puhumaa toisesta työkaverista ihailevasti. Pee sitä ja pee tätä. Kysyin, että onko tässä käymässä samalla tavalla, kuin edellisten kanssa. Hän vastasi, että ei. Edellisten miesten kanssa oli ollut sama juttu. X on viisaas, ja Y osaa sitä. Mun epäilys heräsi ….
Vuoden alusta on ollut kylmää ja etäistä. Kysyin viime sunnuntaina, että koska merkit on taas samat, niin onko hänellä suhde. ”Ei”, sanoi Cee. Maanantaina ennen töihinlähtöäni vilkaisin hänen puhelinta ja sieltä oli poistettu tekstari- ja puhelinlokit. Mutta puhelimen yhteistä lokia (jossa on siis kaikki tiedot) ei oltu poistettu ja sieltä paljastui useita yhteydenottoja viikonlopulta tuohon mieheen. Mun maailma romahti ja menin säpäleiksi. Cee ei ensin myöntänyt mitään muuta, kuin että he ovat puhuneet ihan niitä näitä. Hän ei suostunut vastaamaan kysymykseeni, että onko hän makanut tämän kanssa.
Nyt tiistaina hän lähti taasen viroon työmatkalle, missä myös tämä mies on. Hän soitti eilen illalla sen jälkeen kun olin laittanut hänelle kirjeen, että mun pitää saada tietää. Hän myönsi, että he olivat maanneet yhdessä. Ja taas mä hajosin pirstaleiksi.
Se oli tapahtunut 2 viikkoa sitten, seuraavana päivänä kun me olimme viimeksi pariterapiassa. On röyhkeätä menoa.😭
Mä olen henkisesti aivan loppu. Mua petetään jatkuvasti ja valehdellaan päin naamaa. Mitä mä olen tehnyt väärin ?? Mäkin olen aikoinani harrastanut syrjähyppyjä, mutta ollut rehellinen, eikä mulla ole tullut mieleenkään lähteä kesken kriisin/terapian mihinkään säätää.
No tästä ei ole enää paluuta. Toistuva pettäminen ja valehtelu on tehnyt tehtävänsä. Mä en voi olla tässä suhteessa.
Lapset ovat ainoa syy jaksaa jotenkin eteenpäin. Lapset ovat ainoa syy elää. Hirveä vastuu sysätä lasten hartoille. Mulla ei ole voimia ja mä hajoan palasiksi. Meillä on parivuotta vanha talo, jonka olen suurelta osin maksanut. Mutta papereissa omistus on puoliksi 🙄 Ahdistaa tulevaisuus, epätietoisuus lapsista, epätietoisuus talosta. Kaikki kaatuu päälle.
Toivoisin saavani tähän ketjuun mukaan jonkun, joka on pystyy auttamaan minut läpi tämän helvetin. Pitkä prosessi tästä varmasti tulee.