Pettäminen toistui - en tiedä, mitä tehdä
Hei!
Olen lukenut näitä teidän tarinoitanne aika paljon ja huomannut, etten valitettavasti todellakaan ole yksin. Aika monesti petetty (ja pettäjäkin kai) päättää, että se oli viimeinen kerta. Mutta entä jos ei kuitenkaan ole? Minäkin uskoin, että mieheni olisi ottanut opiksi virheestään. Sitähän hän toistamiseen toisti. No, sama ”virhe” toistui sitten kuitenkin.
Meillä on takana pitkä yhteiselämä, ei lapsia. Miehelläni oli ikäkriisissään suhde toiseen naiseen, tämä tuntuu olevan aika tavallinen tarina. Yhdessä yrittämiseen kuitenkin päädyttiin, mies lopetti sivusuhteensa. Alku vaikutti lupaavalta, mutta sotkeutui epäluottamukseen ja jonkinlaiseen taisteluväsymykseen. Koetimme erossa oloa, mutta kaipasimme kuitenkin toisiamme ja halusimme antaa toisillemme vielä mahdollisuuden. Etäisyys tuntui tehneen hyvää, pystyimme keskustelemaan vapaammin ja minäkin viimein uskoin siihen, että virheistä voi oppia ja että sama ei toistu.
Mutta toistuihan se. Lyhyempi sekoilu, jonka mies itse tunnusti. Itse en osannut epäillä mitään, vaikka huomasin, että jotain on vialla.
Mies on taas katuvainen, ja tositositosi pahoillaan. Kyllä minä häntä uskonkin. Ja uskon siihen, ettei hän ehkä suunnitelmallisesti halua minua satuttaa. Ehkä hän on vain itsekäs eikä osaa oiken harkita tekojaan? Ja taas minä halusin yrittää vielä!!? 😟 En kuitenkaan tiedä, pystynkö ikinä enää luottamaan, tai haluanko edes luottaa. Kyllä minä miestäni rakastan vielä, mutta silti en tiedä, onko tässä enää mitään järkeä. Ajattelinhan, että yhden kerran voin yrittää antaa anteeksi, mutta toista enää en…
Haluaisinkin lukea muiden kokemuksia siitä, miten toimitte, kun pettämisen jälkeen kaiken piti olla hyvin (tai niin hyvin kuin voi olla siinä tilanteessa), mutta sitten kaikki toistuikin.