Pettäjästä eronnut
Tarinani meni näin. Ihastuttiin ja rakastuttiin netissä. Elämä oli rakastunutta ja kaikin puolin tyydyttävää. Pikkuhiljalleen aloin viettää enemmän ja enemmän aikaa hänen luonaan, ja aloimme miettiä jo muuttoakin. Hän oli etsiskellyt omaa asuntoa jo muutaman vuoden, uutta tai isompaa ainakin. Asuimme molemmat sillä hetkellä vuokralla. Hän sai minut innostumaan asuntohaaveista, niistä tuli minunkin unelmiani. Yhdessä selattiin asuntoja ja alettiin siten käydä näytöissä. Sitten pian löytyikin mukava rivitalonpääty, vasta rakenteilla oleva, joten materiaaleihin pääsi hyvin vaikuttamaan. Lainaneuvottelut ja olimmekin asunnon omistajia. Asunnon osto yhdessä tuntui varmemmalta lupaukselta tulevaisuudelta kuin kihlaus, jota kai yleensä sellaisen merkkinä pidetään. Tapasimme elokuussa ja kesäkuun alussa muutin uuteen yhteiseen kotiimme.
Tämän jälkeen alkoi alamäki. Ennen kotitöihin osallistunut mies ei enää osallistunutkaan niihin. Ne ovat kuulemma naisten hommia. Patistelin häntä hommiin, mutta usein huonolla menestyksellä. Tai ainakin sain niistä muutamista pyykinpesukerroista kuulla sitten myöhemmin, että kuinka hänkin oli niitä joutunut tekemään. Samoihin aikoihin hänellä alkoi olla vilunkipeliä..Hänen kotiseudullaan tupataan ottamaan alkoholia vähän reippaammin, niin miehet kuin naiset. Illanvietoissa hän päätyi käpälöimään muita naisia. Minä katsoin vierestä tyrmistyneenä. En ollut osannut moiseen varautua, se käytös oli jotain sellaista mihin en ollut tottunut ja täysin moraalini ulkopuolelta. Rakastin miestä kuitenkin vielä sokeasti. Ajattelin sen vain viinan tuomaksi hairahdukseksi.
Aikaa kului ja seuraavana syksynä järkytyin pahasti. Hän oli työpaikkansa kanssa virkistysmatkalla viikonlopun. Viinahan siellä virtasi tietysti. Huliviliviikonlopun aikana en kuullut hänestä mitään. Sitten sunnuntai-iltapäivänä hän tuli kotiin. Jos koira tulee karkausreissuiltaan häntä koipien välissä takaisin silmät suurina, niin sillä tavoin tuli mieskin. Tiesin vain jotain tapahtuneen. Yhteisten tuttujen kautta sain selville, että hän oli pettänyt minua. Itkin vain hysteerisesti ja tilanne oli aivan järkyttävä. Hän meinasi paeta ulos, mutta sain hänet jäämään sohvalle. Mies on aina ollut hiljainen, häntä pitää jututtaa pitkään, että edes jotain saa ulos. Lopputuloksena valhe, ettei ikinä pettäisi no minulla oli mustaa valkoisella tästä asiasta. Mies valehteli ja viimeinenkin luottamus häneen meni.
Kai pitäisi miettiä mitä itse teki väärin? Miksi petettiin? Mikä itsessä oli vialla? Mutta en suostu ajattelemaan noin. En varmasti ole täydellinen, mutten siitä huolimatta ansaitse pettämistä. Ei kukaan ansaitse. Vielä kevääseen sinnittelimme yhdessä. Miehellä yhteydenpito sen pettäjäseuran kanssa jatkui. Samoin hän viritteli myös muita aiempia suhteita. En jaksanut katsella tuota touhua. Parin suuren keskustelukerran aikana sain sanottua, etten jaksa sellaista enää. Hän ei ikinä tunnustanut pettäneensä. Puhuin hänelle, että pahinta mitä toiselle voi tehdä, on pettäminen. Toisen keskustelukerran aikana hän itki..tavallaan se helpotti myös minuakin. Ehkä jonkunmoinen omatunnon hiven oli löytynyt miehestä. Odotin silti anteeksipyyntöä, hän olisi ollut sen minulle velkaa ja olisi sillä voinut todistaa olevansa mies eikä raukka. Odotan sitä pyyntöä edelleen.
Minulle tämä kaikki oli tosi vaikeaa. Pikkuhiljalleen piti irtautua unelmiensa kodista, siitä josta hän sai minut unelmoimaan ja jota rakastin. Olimme suhteen alkuaikoina puhuneet lapsista, kodissa niille olisi ollut tilaa hyvin. Myös tästä unelmasta piti luopua. Vaikka suhde oli aivan paskaa lopussa, oli siinä ollut hyviäkin aikoja. Siksi niiden hyvien asioiden takia eroaminen oli rankkaa. Ikävä on miestä ja ikävä kotia sekä asuinympäristöä. Miehellä on jo uusi suhde, siis vain kuukausi eromme jälkeen. Tämän kaiken jälkeen perheeni ja ystäväni vihaavat miestä. Omat tunteeni heilahtelevat rakkauden, kaipuun, vihan ja katkeruuden välillä. On päiviä jolloin tuntuu, että selviän, ja päiviä, jotka tuntuvat loputtoman pitkiltä.
A4:lle kerrottuna siis lyhyesti tarinani. Paljon jäi sanomatta, sekä tähän että entiselle miehelleni. Tahdon nyt vain toipua ja kaipaan ajatuksenjakajia ja tukea vaikeisiin päiviin.