Heippa!
Olen 25-vuotias nuori nainen. Opiskelen opettajaksi ja haluankin avautua identiteettikriisistä, jonka pyörteissä olen tällä hetkellä.
Olen seurustellut 15-vuotiaasta lähtien koko ikäni, yhteensä olen sen jälkeen ollut ehkä 1,5 vuotta sinkkuna. Kerran olen rakastunut aivan palavasti, ja seurustelinkin rakkauden kohteen kanssa kaksi vuotta. Hän oli valehtelija, joten suhde päättyi lopulta totaaliseen luottamuksen menetykseen toistuvista muuttumisyrityksistä huolimatta. Sen jälkeen moraalini parisuhdeasioissa on mennyt aivan metsään. Minulla ei ole ollut sydämessäni tunnetta siitä, että kukaan sen jälkeisistä kumppaneistani olisi herättänyt riittävän syviä tunteita vakavan parisuhteen aloittamiseksi. Minulla oli myös 9 kuukauden on-off-suhde, jossa en varsinaisesti pettänyt, mutta en kyllä käyttäytynyt hyvinkään.
Varsinainen ongelmani on kuitenkin nyt se, että kohtasin vain kuukausi sitten ihmisen, joka todella kolahti. Hän ei ole suomalainen, vaan oli reissussa Euroopassa ja tutustuimme hänen ollessaan Suomessa käymässä. Rakastuin päättömästi ja tunsin, että hänelle voisin olla uskollinen. Hän oli kuitenkin aivan yltiömustasukkainen. Sain jatkuvia syytöksiä menneisyyteni vuoksi (hänen mielestään olin elänyt liian villiä sinkkuelämää enkä arvostanut itseäni maatessani useiden eri miesten kanssa). Mies tutki toisilla treffeillämme puhelimeni ilman lupaani ja suuttui viesteistä, joita oli lähetetty ennen tapaamistamme. Tunsin oloni halvaksi, mutta toisaalta hän sai minut riideltyämme aivan pilviin. Ensimmäisiä kertoja minusta tuntui, että vihdoin joku on kiinnostunut minusta persoonani ja arvojeni, eikä ulkonäköni vuoksi.
Hänen lähdettyään Suomesta kolmen yhdessä vietetyn viikon jälkeen päätimme yrittää olla yhdessä välimatkasta huolimatta. Kuitenkin pian meille tuli puhelimessa riitaa minun menneisyydestäni ja hänen mustasukkaisuutensa veti minut aivan voimattomaksi, sillä en ollut tehnyt mitään väärää. Sinä yönä soitin edelliselle poikaystävälleni kertoakseni, että hän ei saa enää laittaa minulle viestejä uuden poikaystäväni mustasukkaisuuden vuoksi. Seuraavana päivänä teimme sovintoa puhelimessa poikaystäväni kanssa, mutta mainitessani puhelusta eksälleni hän katkaisi puhelun saman tien ja ilmoitti haluavansa lopettaa yhteydenpidon. Olin musertunut ja yritin useiden päivien ajan saada häntä kiinni, mutta hän ei halunnut puhua.
Samalla viikolla hän alkoi lopulta puhua minulle, mutta viestien sisältö oli lähinnä seksuaalinen. Hän sanoi haluavansa rakastella ja muisteli yhteisiä seksikokemuksiamme. Yritin kertoa hänelle, että haluaisin yhä olla hänen kanssaan, mutta hän ohitti kaikki tällaiset viestit ja puhui lähinnä seksuaalisesta yhteydestämme. Se sai minut tuntemaan, että suhteemme oli hänelle lähinnä seksiä. Menin aivan rikki, ja sekavassa tilassa ajauduin nukkumaan vanhan ihastukseni kanssa. Aamulla harrastimme seksiä, jonka aikana jo tunsin oloni aivan paskaksi. Paha olo kasvoi jatkuvasti, kun nyt tämä etäpoikaystäväni sitten olikin vaihtanut ääntä kellossaan ja kutsuikin minua taas rakkaakseen viesteissään. En kyennyt kertomaan hänelle samana päivänä. Hoin vain yhtenään että olemme ystäviä, eikä hän saa puhua minulle enää niin kuin olisimme rakastavaiset. Muistuttelin häntä toistuvasti siitä, että hän ei halunnut enää yrittää.
Kerroin hänelle seuraavana päivänä, ja hän tietenkin katkaisi kaikki yhteydet.
Olen rikki, väsynyt ja haluaisin kuolla. Vaikeinta tässä on se, että minäkuvani on mennyt täysin uusiksi.
Haluaisin kuulla vertaiskokemuksia.
Selviääkö tästä itseinhosta mitenkään?