Pettäjän raskas taakka
Tälläkin keskustelupalstalla äänessä ovat enimmäkseen petetyt. Pettäjien kommentteja saa harvemmin lukea. Itse petin poikaystäväni 2½ vuotta sitten, jonka seurauksena myös jätin hänet tunnontuskien vuoksi. Palasimme myöhemmin takaisin yhteen mutta eron syistä ei keskusteltu. Nyt asumme yhdessä ja olemme kihloissa. En tiedä tietääkö hän minun pettäneeni mutta todennäköisesti hän sitä ainakin epäilee.
Tunnen hirvittävää tuskaa jatkuvasti omista teoistani. Ajoittain pystyn ajattelemaan että aika kyllä parantaa haavat mutta toisinaan olo käy sietämättömäksi ja henki lähes salpaantuu. En voi puhua asiasta kenenkään kanssa ja välillä tuntuu etten voi muuta ajatella kuin sitä kuinka hirveän paha ihminen olen ollut ja toivonisin vaan että saisin muutettua kaiken. En tiedä pitäisikö minun puhua asiasta hänelle. Mitä mieltä olette? Haluaako petetty tietää vaikka siitä on ”jo niin kauan aikaa”?😯🗯️
Tiedän sisimmässäni että en enää koskaan voisi pettää häntä, niin pahat jäljet se on minuun jättänyt niin henkisesti kuin fyysisetikin. Eromme aikana kävin todella pohjalla jonka jälkeen muutin elämäni suunnan täysin.
Olen itse rikkinäisestä kodista ja äitini petti isääni silloin kun olin lapsi ja se johti eroon. En tahdo syyttää mitään ympäristön huonoja vaikutuksia tms koska itsehän olen valintani tehnyt. Ajoittain kuitenkin mietin olisinko pettänyt jos perhetaustani olisi ehjä.