Pettäjä-jättäjän tarve kiusata
Onko teistä kukaan törmännyt siihen että pettäjä-jättäjä heittäytyykin uhrin asemaan ja tekee kaikella mahdollisella tavalla kiusaa siinä mitä asioiden loppuun hoitamisessa voi tehdä? Minä haluaisin vain saada loputkin asiat hoidettua ja päästä eroon koko ihmisestä niin toinen hankaloittaa ja pitkittää aivan kaikkea mihin vain kykenee. Esittää minulle kasvotusten ystävällistä ym ja seläntakana touhuaa kaikkea sellaista joita vastaan joudun taas kohta puolustautumaan. Kyseessä siis omaisuuden jakoon liittyvät asiat, kuinkas muutenkaan.
Pettäjä-jättäjä käyttäytyy siten kuin minä petettynä voisin kaikkien oletusten mukaan käyttäytyä. En voi käsittää tätä koko meininkiä ja sitä, kuinka se ihminen voi olla niin mulkku ja julma vielä senkin jälkeen, kun rikkoi minun elämäni täysin pirstaleiksi. Mitä on tapahtunut sille hyvälle ja rakkaalle ihmiselle joka vuosikausia oli paras ystäväni ja rakkaimpani? Kun kerran eroon minusta tahtoi ja minä oman osuuteni kunnialla hoidin ja pois lähdin, niin miksi nyt ei sitten kuitenkaan päästä irti? Miksi ei hoida omaa osuuttaan sovussa ja nopeasti niin minä häviäisin kuin savu ilmaan hänen elämästään pysyvästi. Minkä takia tekee kaikesta niin vaikeaa että kaikki asiat vaan pitkittyy?
Tässä on ihan sellainen tunne että hän kostaa nyt minulle ”elämänsä vääryyksiä ja kärsimyksiä” ja pistää minut maksamaan omasta pahasta olostaan. Eli minä maksan nyt siitä että olimme puolet elämästämme yhdessä onnellisia ! Ei saakeli mene tämä yhtälö minulle jakeluun !
Eikö riitä että rikkoi minut ja vaurioitti henkisesti ? Eikö löytyisi käytöstapoja ja moraalia sen vertaa että kykenisi hoitamaan asiat kunniallisesti loppuun ilman että satuttaa toista yhtään enempää ? Minä olen kuitenkin koittanut hoitaa asiat asiallisesti ja rehdisti loppuun asti. Eikö tämä paskantulo naamalle koskaan lopu? 😭