eheytynyt kirjoitti 16.7.2011 21:4
No et todellakaan voi määritellä, että naisesi sinut haluaa. Pettämisesi on osa sinua. Sinä valitsit haluta toista naista ja tehdäkin asioita sen hyväksi. Se ei sinusta koskaan poistu, etkä voi koskaan sanoa, että naisesi haluaa sinut sellaisena kuin olet. Hän ei totuutta tiedä, toki hän asiasta tietämättä haluaa sinut kun sinua rakastaa.
Jos pettäminen jossain vaiheessa myöhemmin tulee ilmi/päätät kertoa sen joskus myöhemmin, se satuttaa rakastasi tuhannesti enemmän kuin mitä se nyt satuttaisi kun huomaisi, että haluat sen omaehtoisesti kertoa ja olla rehellinen. Suhteenne perustuu valheelle, mutta ehkä se sitten on hieno asia mielestäsi.
Toki totuus satuttaa. Mutta jos naisesi saa siitä tietää myöhemmin, häntä satuttaa paljon enemmän kun huomaa että olet häntä pilkkanasi pitänyt ja antanut hänen pitää sinua upeana miehenä, jota sinä et ole. Virheistään tulee maksaa, se on totta. Ja toki totta on sekin, että se mitä hän ei tiedä, se ei häntä satuta. Mutta itse ainakin haluaisin ehdottomasti tietää (halusin muuten tietää senkin, että mieheni kirjoitteli sopimattomia ex tapailulleen, mutta niinpä vaan hän ei kertonut ja sain asian itse tietooni. Täten luottamukseni häneen romuttui täysin. Virheitä voi tehdä, sen olisin jotenkin voinut ehkä sulattaa. Mutta en sitä, että ehdoin tahdoin pimitetään asioita ja valehdellaan päin naamaa. Tuolloin tiedän, ettei mieheeni ole luottamista tippaakaan). Ja kertomatta jättäminen todellakin on sinulle suotuisampaa. Koska tuolloin sinun ei tarvitse kestää rakastettusi halveksuntaa ja inhoa sinua kohtaan. Eikä myöskään hänen tunteittensa heittelemistä, minkä pettämisesi tieto saisi aikaan.
Mutta onnea valitsemallesi tielle. Toivon todella, ettei naisesi tule sitä koskaan saamaan tietoonsa muualta ja että pystyt elämään kuin ei mitään olisi tapahtunut. Koska jos OIKEASTI katuisit, se myös heijastuisi kaikkeen siihen mitä teet naisesi kanssa. Siihen, miten reagoit kun hän kertoo rakastavansa sinua enemmän kuin ketään muuta maailmassa ja kun hän kertoisi, kuinka olet upein mies kenet hän tietää. Tuolloin, jos oikeasti katuisit, tuntisit todellisen piston sydämessäsi ja naisesi tulisi sen ennen pitkää huomaamaan. Ja silloin hän huomaisi senkin, ettet kunnioittanut häntä sen vertaa, että hän olisi saanut itse päättää, jatkaako suhdetta kanssasi vai ei.
Ymmärrän mielipiteesi ja tavallaan myös ehdottomuutesi asian suhteen. Pystyn rivien välistä lukemaan halveksuntasi ja ymmärrän senkin. Sinua on loukattu ja olet kärsinyt pettäjän takia. Asiat eivät kuitenkaan ole mustavalkoisia, eivätkä kaikki ihmiset ja ihmissuhteet ole verrattavissa toisiinsa. Ja usko pois syyttävä äänensävysi ei ole tarpeen, omatuntoni hoitaa sen puolen kyllä erittäin hienosti.
Pettäminen ei ole osa minua. Se on osa menneisyyttäni, jota en voi muuttaa mutta josta voin oppia. En myöskään ole samaa mieltä, että koko suhde perustuu valheelle. Ei meidän suhteemme ole perustettu pettämiselle eikä tulevaisuutemme kivijalka ole se, että kerran kokemattomuuttani hairahduin. Suhteemme rakentuu monille muille paljon tärkeämmille asioille.
En vielä ole varma pystynkö pitämään salaisuuden. Voit olla ihan oikeassa siinä, että nähdessäni hänen hymyilevät kasvonsa tunnen piston sydämessäni ja hän vaistoaa sen ennen pitkää. Toisaalta syyllisyyden tunnettakin voi ehkä hyödyntää. Kontrolloituna se auttaa minua pysymään kaidalla tiellä loppuelämäni ja muistuttaa minua asioiden tärkeysjärjestyksestä: heijastuu tekemisiin hänen kanssaan positiivisesti. Ja kyllä, kadun tekoani ihan oikeasti vaikka olenkin mies...
Et tunne naistani, etkä minua, joten on mielestäni aivan hyödytöntä arvuutella sillä haluaisiko hän tietää ja mitkä totuuden paljastumisen vaikutukset olisivat meille. Minulla ei ole suhdetta toiseen naiseen tai mitään tunteita ketään muuta kohtaan. Olin väärässä paikassa, väärään aikaan ja tein harkitsemattoman väärän valinnan joka kuitenkin opetti minulle mitä annettavaa irtosuhteilla minulle on: Ei mitään, päinvastoin. Nyt kuulen jo vastaväitteen: "Jos olisit rakastanut ja välittänyt et ikinä olisi tehnyt sitä alunperinkään." Väärin. En yksinkertaisesti ymmärtänyt mitä olin tekemässä. Tekoni on häpeällinen mutta se avasi silmäni. Se vastasi kysymykseen onko ruoho vihreämpää aidan takana sellaisella voimalla etten olisi osannut kuvitellakaan. Nyt ymmärrän tunteeni, omistautumisen merkityksen ja oikeastaan kaiken paljon paremmin.
Tulevaisuus riippuu pitkälti siitä, että pystynkö kenties tämän itsetutkiskelun kautta antamaan tapahtuneen itselleni anteeksi ja menemään eteenpäin. Jos se ei onnistu vaan asia jää kalvamaan minua on ainoa vaihtoehto kaataa tämä sotku tyttöystäväni niskaan ja toivoa hänen anteeksiantoaan.
" The essence of true forgiveness is the giving up of all hope of having a better past." - Gerald Jampolsky