Mä en nyt halua syyllistää ketään ja jokainen ihminenhän tekee omat ratkaisunsa.
Mutta minä en tajua teitä jotka voitte pettää toista ihmistä jonka kanssa olette luonneet parisuhteen, luottamuksen ja hankkineet yhteisiä lapsia.
Minä vaan kysyn, että eikö olisi helpompi keskustella toisen kanssa ettei kaikki mene nyt niin kuin pitäisi jne…ettei halua jatkaa puolisonsa kanssa ja sen jälkeen voi sitten ruveta hölmöilemään toisten ihmisten kanssa.
Ex-mieheni on siis pettänyt minua (yksin huoltajan kanssa) ja kohdellut minua ja lastani niin törkeästi etten tule ikinä antamaan hänelle anteeksi hänen tekojaan.
Meillä on yksi lapsi joka kärsii tästä erosta ihan hirveästi.
Asun lapseni kanssa kahdestaan ja näen hänen tuskansa.
En ole ikinä ajatellut, että lapsi voi muuttua niin erilaiseksi kuin hän oli ennen.
Tietysti oma luottamukseni on mennyt ja en enään tiedä kehen luotan ja pelkään todella että minä tai lapseni sairastutaan masennukseen (ex-mieheni mielestä olen naurettava kun pohdin näitä masennus juttuja).
Teen kaikkeni lapsen eteen, olen jopa unohtanut itseni hoitamisenkin. Yritän jutella lapselle, luetaan yhdessä, ulkoillaan ja annan hänen olla myös ihan omissa oloissaan.
Välillä me istumme sylitysten ja itkemme vaan kumpikin.
Ex-mieheni mielestä nyt kaikki on hyvin kun me olemme eronneet ja hän kielsi meitä itkemästä kotona kun ei jaksa kuunnella meidän jolinaa ja naapurit kuulema hermostuu.
Ihmettelen kun lapsen isä oli ennen päivittäin mukana lapsen elämässä ja nyt hän tapaa lastaan aina vaan harvemmin, kerran kuussa yksi yö.
Mutta tietysti nyt kun saa olla villi ja vapaa niin naisethan ne ennemmin kiinnostaa kuin oman lapsensa hyvin vointi.
Kaikista hauskintahan tässä on ,että tämä nainen soitti minulle ja hänen mielestään meitä kumpaankin on petetty (vaikka hän on tiennyt minusta koko ajan) ja hän ihmettelee kun mies ei vastaa hänelle puhelimeen, että he voisivat keskustella miten tästä jatketaan. Ja hän kertoi minulle, että ei nyt jaksa kuin itkeä ja on niin masentunut olo ja hänen lapsensa odottavat niin tätä miestä ja kysyvät koko ajan koska hän tulee?
Tässä vaan taas mietin, että sinulla on omakin lapsi, mutta toisen naisen lapset ovat tärkeämpiä kuin oma?
Tämähän on vaan minun mielipide ja sanoinkin ex-miehelleni, että olette minusta kumpikin sairaita kun voitte tehdä tämän minulle ja lapselleni, että olisitko voinnut jättää minut ennen kuin aloit heilastelemaan tämän naisen kanssa.
Eniten minua ärsyttää, että minä joudun kertomaan tätä asiaa kaikille ja selittelemään.
Sanoinkin ex-miehelleni, että kun olet pystynyt tekemään minulle noin kauhean asian niin voit varmaan kertoa sen sitten minun vanhemmillenikin, mutta eipä hänellä ole ollut siihen rohkeutta kuten ei kertomaankaan muillekkaan.
Hän vaikuttaa vain tyytyväiseltä itseensä, onhan hän viennyt minulta kaiken jopa elämän ilon. Tässä minulle onkin sitten haastetta loppuelämäksi, että jos tässä ei henki mene niin mielenterveys ainakin kärsii.