LauraMaria kirjoitti 14.11.2008 8:20
Omassa pariuhteessani en saa huomiota mieheltäni muussa kuin negatiivissa muodossa.
Olen kertonut hänelle, että haluan enemmän positiivista huomiota. Sen seurauksena sainkin halauksia ja läheisyyttä, jotka aina päättyivät seksiin. "Kun tekee niin mieli".
Onkohan jollain toisellakin tälläisiä ongelmia? Ja mitä tehdä, kun ajoittain aina tulee paha olo ja haluaisin muuttaa pois ollakseni yksin.
Hei LauraMaria,
Itselläni on ollut vuosikausia samoja ongelmia. Minusta tuntuu etten kohtaa mieheni kanssa emotionaalisesti, fyysisesti kylläkin. Kun ei voi keskustella yhteisistä tai omista asioistaan henkevästi miehensä kanssa, toinen puoli läheisyydestä jää täyttymättä. Kaipaan keskusteluja aiheesta kuin aiheesta.
Miehelleni riittää keskusteluksi sää, lehdestä jokin rikosuutinen, autosivut, urheilu. Minä haluaisin keskustella maailman tilanteesta, kasvatuksesta, siitä miltä jokin asia tuntuu. Joskus haluaisin yhdessä suunnitella kodin kunnostamista, mutta sekin on kiellettyä, koska se maksaa.
Muutenkin olen hyvä vain jos toteutan kaikki hänen toiveensa: annan seksiä, maksan kaikki ostokset ja täytän kaikkien tarpeet puhtaasta pyykistä, ruoasta lähtien. Lasten koulunkäynnin ja vaatteet maksan minä. Valitettavasti tunnen itseni hyväksikäytetyksi.
Koska keskustelu on naiselle esileikkiä, se jää kokonaan toteutumatta. Mies menee suoraan asiaan. Jos annan pikku suukon, se vaihtuu ällöttävän märäksi himosuudelmaksi ja kourimiseksi.
Voisin sanoa, että onnistuisi jos tuntisin jonkinlaista intohimoa häntä kohtaan, mutta ei ole enää sellaista tunnetta.
Mieluummin istuskelen lähekkäin. Ymmärrän että tämä on sen vuoksi ajautunut kriisiin, jossa tunnen olevani enemmän ystävä ja sisar kuin rakastettu.
Kävipä sitten niin kuin kävi, rakastuin älykkääseen mieheen, joka keskusteli ja piti minunkin mielipiteitäni arvossa. Tunnusti rakkautensa ja oli kaikinpuolin ihana ihminen. Olin myyty ja intohimoisen rakastunut. Seksuaalinen puoleni heräsi ja ikävä kyllä toteutuikin.
Ja kun tämä oli tapahtunut, mies hävisi. En enää kiinnostanut mielipiteineni. Ei tunnustettu enää rakkautta ja vuosi meni, ennen kuin mies tunnusti, että halusi vain seksiä ja osasi keinot millä naiselta sitä saa. Tosin hän myönsi myös sen, että oma vaimo ei antanut ja minulta sai helpommin. Niin kauan hän piti minua emotionaalisesti vankinaan ennenkuin myönsi omat motiivinsa. Niin kauan luulin, että olin ollut oikeasti kaunis ja haluttava, mielenkiintoinen. Niin kauan luulin, että hän oli aidosti rakastanut minua.
Vaikka minulla oli oma vastuuni tapahtuneessa, tunnen itseni henkisesti raiskatuksi. Ihmettelen, miksi tämä mies ei käyttänyt näitä samoja keinoja oman vaimonsa viettelemiseen?
Miksi ei sitten parisuhteessa voi nähdä sitä vaivaa, kun kumminkin haluaa sen säilyttää? 😑❓
Nykyisin oma parisuhteeni on sitä samaa tasapaksua. Aamuisin töihin, illat menee kotitöitä tehdessä, illalla mies odottaa palvelua sängyssä kun on urheiluruutunsa katsonut. Työpäivä loppuu vasta kun mies on tyytyväisenä kääntänyt kylkeä pussit tyhjänä. 😝
Olen kyllä nyt ollut sen verran rehellinen, että olen kertonut, ettei minun tee enää mieli ja että kerron jos joskus tekee. Ei ole tarvinnut. Antanut silti olen, vaikka siitä tuleekin paha olo.☹️
Toivon mukaan ketään ei nyt loukkaa tällainen kirjoittelu. Ehkä enemmän yritän päästä selville itse missä mennään ennen kuin teen mitään ratkaisua.
E.R.