Kaikki alkoi siitä kun avomieheni joi itsensä känniin. Ensin oli kevyitä läpsyjä/lyöntejä, lattialle heittämistä ja haukkumista. Sen jälkeen anteeksipyyntöjä ja lupauksia siitä ettei niin enää tapahdu.
Noin kuukausi sitten mieheni pahoinpiteli mua. Tällä kertaa niin rajusti että vartalo oli mustelmillaan, käsi ja lonkka kipeät (luuhun asti tullut painaumia). Silloin uskalsin vihdoinkin soittaa poliisit paikalle ja kertoa myös siskolleni asiasta. Silloin tunsin helpotusta, tunsin hetkeksi etten ole asian kanssa yksin..
Meillä on miehen kanssa vaikea suhde, luottamusta ei ole, puhua keskenään ei pystytä/osata, minulla synnytyksen jälkeinen masennus takana ja kummallakin stressaava työ.
Heti tapahtuneen jälkeen sain taas kuulla kuinka pahoillaan mies on tapahtuneesta ja kuinka hän lopettaa alkoholin käytön.
Nyt kuukausi tapahtuman jälkeen mies ilmoittaa, että lähtee kaverin kanssa parille ja ettei hän jaksa enää olla tälläisessä parisuhteessa kun hänellä ei ole omaa aikaa, sanoi että olen sietämätön ja että mun pitäisi katsoa peiliin ennenkuin alan häntä pahoinpitelystä syyttää. Eli hänen mielestä syy on minussa.. Sen tunnustan, että olen ollut hyvin kielteinen alkoholin suhteen ja suuttunut aina kun mies on alkoholia ottanut, mutta onko se minun tilanteessa väärin, että pelkän alkoholin vaikutusta mieheen, koska lyömiset on aina tapahtuneet kun mies on juonut.
Pahinta tässä on että alan jo itse miettii että oonko mä niin v****mainen ihminen, että mua saa lyödä ja potkia.
En tiedä mitä tehdä.. Apua en uskalla/osaa pyytä, koska en pysty asiasta edes puhumaan. Alkaa itkettää pelkkä ajatuskin pahoinpitelystä. Olen töissäkin monesti joutunut lähtemään vessaan itkemään ettei vain kukaan näe miten hajalla olen. Itsetuhoisia ajatuksiakin on ollut.
Ainoastaan mun pikku tyttö auttaa mua jaksamaan ja olla tekemättä mitään itselleen.
Monella on varmasti käynyt mielessä tekstiä lukiessa, että miksen jätä miestä ja muuta pois.. Se ei ole helppoa. Meillä on pieni lapsi, oma asunto jota ei voi vielä myydä ja eniten mikä mua pelottaa on se etten tiedä yhtään miten pärjään yksin. Pelkkä ajatuskin pelottaa. Ystäviin en ole pitänyt yhteyttä yli vuoteen, sukulaisia on vähän ja kukaan ei tiedä mun tilanteesta mitään. Siskoni on ainut ihminen joka tietää asiasta, jolle olen pystynyt osan tapahtumista kertomaan. Hän sanoi, että auttaa mua jos ero tulee, mutta hänelläkin on 3 lasta, pieni vauva ja omia huolia tarpeeksi.
Päällepäin yritän olla positiivinen ja iloinen, mutta sisimässäni olen hajoamaisillaan ja tuntuu ettei siihen ole pitkä matka ennenku romahdan täysin..
Onko kenelläkään muulla kokemusta tälläisestä? Miten selvisit tilanteesta?