Pelkotiloja, hyväksikäyttöyritys, henkinen väkivalta
Moi!😟
Tahtoisin kertoa omasta elämästäni, olkootpa se sitten kuinka vähäpätöinen tahansa. Mä pelkään miehiä. Pelkään vaikkei olisi mitään aihettakaan. Töissä olen oppinut jotenkin suhtautumaan heihin, mutta pidän välimatkaa. Parisuhde tuntuu todella vaikealta. Olen kuin jähmettynyt kauhusta suurimman osan aikaa. Ja koen ajoittain järkyttävää ahdistusta, hallitsemattomia pelkotiloja, tärinää, oksentamisen halua, itsevihaa ja syyllisyyttä. Kuinka ihmeessä tässä jaksaa? Yritän luottaa poikaystävääni, ettei hän tee minulle pahaa (eikä hän ole tehnytkään), silti minulla on esim. nukkumisvaikeuksia hänen kanssaan ja itsekseenkin näen painajaisia ja aamuisin kärsin pahoinvoinnista aina puoleen päivään saakka, jolloin olen jotenkin päässyt valverytmiin ja todellisuuteen kiinni. Tuntuu että pitäisi jaksaa olla niin vahvana ja tiukkana itseni kanssa, että esimerkiksi saan syötyä huonosta olosta huolimatta ja etten joudu johonki kestopelkotilaan.
Olen käynyt terapiassa kolme vuotta(2000-2003), se ei juurikaan auttanut, tuntui vaan pintaraapaisulta koko juttu. Että kerroin miten asiat on ja oli ja miltä tuntui, mutta silti se ei auttanut. Olen vihannut ja pelännyt isääni koko elämäni ajan. Vanhempani erosivat kun olin 17- vuotias ja siitä alkoi vielä pahempi alamäki minulle. Jotenkin tuli päivänvaloon kaikki, kun ei enää ollut se akuuttiperhetilanne mitä ajatella. Meillä kotona oli isän harjoittamaan henkistä väkivaltaa, äidin alistamista ja alkoholin liikakäyttöä. Ei vaan ollut mitään turvaa, vain pelkoa. Eikä myöskään rakkautta, sellaisena kuin olisin sitä tarvinnut, ei syliä. Isän syli pelotti ja ahdisti (isä joskus hipelöi epäsopivasti), äidin oli viileä.
Ala-asteella vaihdoin koulua pikku kouluun, jossa rehtori otti minut silmätikukseen, näki varmaan ettei mulla ole asiat kunnossa kotona. Hän kehui ja hiveli olematonta itsetuntoani muutamat vuodet, ja se teki minusta iloisemman ja tyytyväisemmän. Kuitenkin se oli yleisessä tiedossa meidän lasten keskuudessa, että opettaja oli liiankin kiinnostunut meistä tytöistä. En kuitenkaan uskonut, että hän tekisi pahaa minulle, koska olin lempilapsi. No, kuitenkin siinä kävi niin että yksi tunti kun olin kuudennella, jäin luokkaan hänen kanssaan kahden, tiesin että jotain pahaa tulee tapahtumaan ja pyysin yhtä kaveria jäämään kanssani mutta hän meni pois. Eli jäin kahdestaan open kans, yritin olla näyttämättä pelkoani, hän veti minut lattialle istumaan syliinsä, ja olin ihan shokissa. Aika tuntui ikuisuudelta, mutta tajusin pyytää päästä pois. Minun piti korottaa ääntäni ennenkuin hän uskoi. Sitten juoksin välitunnille ja kerroin tuolle petturikaverille, joka ei voinut jäädä kanssani luokkaan, että mitä oli tapahtunut. Tuon tapauksen jälkeen kaikki muuttui, olin shokissa koko loppuvuoden ja pelkäsin. En muista siitä paljon mitään. Olin opettajalle kuin ilmaa, eli kun en antanut mitä se halusi, olin arvoton. Julmaa. Sen jälkeen en ole osannut suhtautua miehiin senkään vertaa mitä sitä ennen. Ne pelottaa. Enkä tiiä mitä tekisin. Apua ei täältä kaupungista saa, koska olen jo terapiassa käynyt. Haluaisin johonkin traumaterapiaan, muttei minulla ole varaa. Pitäiskö muuttaa sen vuoksi muualle, että saisin apua? Vai pitääkö jaksaa yksin? Jos jostakusta tuntui tutulta tämä kirjoitus niin mieluusti alkaisin kirjeenvaihtoon tai lukisin kokemuksia.