Pelkään, että käytän lastani hyväksi :(

Pelkään, että käytän lastani hyväksi :(

Käyttäjä –kamikaze– aloittanut aikaan 05.06.2012 klo 10:04 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 05.06.2012 klo 10:04

Eli pakkoajatuksista olen kärsinyt jo vuosia, mutta nyt viime tiistaina minulle syntyi ihana pieni poikavauva.

Itseäni on vissiin käytetty lapsena hyväksi (hämäriä muistikuvia tapahtuneesta).

Olen aina ollut semmoinen, että mistään hyvästä en ole osannut nauttia, kaikki mun pitää pilata ittelleni.

Mutta nyt pelkään ihan hirveesti, että käytän häntä hyväksi. Tiedän etten koskaan tekisi näin, ällöttää jo ajatus semmoisista ihmisistä ja hirteen heidät kaikkien pitäsi laittaa.

Mutta, mikä avuksi?
Ahdistaa olla lapsen kanssa,näiden ajatusten takia. Vaipan vaihdot yms mitkään ei onnistu. Kun vaihdan vaippaa niin meen ihan lukkoon pelkästä ajatuksesta, etä nyt pesen sen pyllyä, mitä jos nautin siitä? Tai että jotkut voisi nauttia vaikka kun kuivaa haaroväliä.

Vihaan tätä ja olen tosissani miettinyt itsemurhan tekemistä. Viimeiset pakkoajatukset liittyi omaan seksualisuuteen ja ne kesti 2vuotta menemättä ohi. Miten nää sais pois?
Auttakaa!

Käyttäjä sinipii kirjoittanut 06.06.2012 klo 15:19

Hei kamikaze !

On hienoa, että tiedostat itsekin, ettet pystyisi tuollaiseen tekoon ja ymmärrän kuinka vaikelta tuntuu kun ajattelee jotain, mikä on itsestään väärin.

Oletko miettinyt, että menisit puhumaan jonnekkin ? Voi olla vaikea myöntää tuota tunnetta kenellekkään ulkopuoliselle, mutta se voisi auttaa... Lisäksi täällä voit aina kertoa tilanteista missä ajatuksia eniten herää ja purkaa niitä, jotta olosi helpottuisi.

Voimia sinulle taistelun kanssa ja toivon todella, että pääset ajatuksista eroon. 🌻🙂🌻

Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 06.06.2012 klo 17:22

Uskoisin, että pelkosi nousee juuri niistä muistoista, joita olet kauan yrittänyt torjua ja jotka nyt elämäntilanteesi myötä pyrkivät tietoisuuteen. Mitä enemmän yrittää torjua tunteitaan, sitä sinnikkäämpinä ne palaavat...jos koko ajan pelkäät tuntevasi vääriä tunteita, olet jo oman pelkosi koukussa.

Kaikesta voi vapautua. Psykoterapiassa käsittääkseni työstetään juuri tuollaisia juttuja ja idea on, että tiedostamisen kautta niistä voi vapautua. Kaipa siinä pitäisi pystyä myös jollain tasolla antamaan anteeksi kiusaajalleen, mikä voi olla todella vaikeaa.

Olet nyt uudessa elämäntilanteessa, joka vaatii paljon voimia. Yritä olla syyttämättä itseäsi tunteista, jotka kumpuavat sinua vastaan tehdystä väkivallasta, ja jos mahdollista, hae apua. Uskon,että pystyt aivan hyvin hoitamaan vauvaasi, mutta älä pelkää puhua vaikeista asioista, koska "mikään ei ole uutta auringon alla" ja puhuminen helpottaa aina. 🙂👍

Käyttäjä päällepäsmäri kirjoittanut 08.06.2012 klo 20:25

Hyvä että kerrot tuosta asiasta. Katso luonto-äitiä, leijona-äitiä, mitä ne pennuilleen tekee? Nuolee ja puhdistaa joka paikasta, eikä häpeä eikä syyllisty että tekee väärin. Miksi ihminen alkoi pelkäämään? Pelkäämään hoivaamista?
Äitini on nyt vanha sairas ja avuton, aivan toisten auttamisen varassa. Hänet puhdistetaan ja syötetään, eikä kukaan kyseenalaista sitä, eikä pelkää. Ei sinunkaan tarvitse pelätä. Nyky-aikana on kaikki mennyt vähän höpöksi kun normaali elämäkin alkaa olemaan jotain "sairasta", ja saa pelätä ettei tule syytöstä hyväksikäytöstä.
Liian paljon tulee tiedotusvälineistä näitä juttuja hyväksikäytöistä, siitä on tullut muoti-ilmiö, aivankuin joskus takavuosina oli masennus se muotivillitys.

Käyttäjä Erika* (Vapaaehtoinen) (MIELI Tukitalo mielenterveys ry) kirjoittanut 10.06.2012 klo 18:54

Oikein paljon onnea pikku- prinssistä 🙂🌻

Kerrot pakkoajatuksistasi. Se on askel oikeaan suuntaan. Voisitko neuvolassa puhua näistä ajatuksista?
Luulen, että pelkkä kertominen jollekin auttaa sinua. Ja kaikilla uusilla äideillä voi olla mitä kummallisempia ajatuksia. Ajatus ei tee pahaa kenellekään. Hormoonisi heittelevät vielä synnytyksen jälkeen ja siksi mieli seilaa ylös- alas.
Kerroit pakkoajatuksia olleen ennenkin. Miten olet niiden kanssa pärjännyt?
Neuvola on ensi sijainen paikka kertoa kaikenlaisista asioista. Sieltä osataan neuvoa eteenpäin, jos on tarvetta.
Nauti lapsestasi ja vaihtele vaippoja ja pese pyllyä ihan niinkuin muutkin äidit tekevät 🙂👍

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 22.06.2012 klo 23:21

Kiitos vastauksista 🙂

Välillä on parempia päiviä, mutta harvemmin.
Saanko jo tappaa itteeni?
En vaan jaksa tätä kaikkea paskaa enään ☹️

Käyttäjä Africanwife kirjoittanut 26.06.2012 klo 10:02

--kamikaze-- kirjoitti 22.6.2012 23:21

Kiitos vastauksista 🙂

Välillä on parempia päiviä, mutta harvemmin.
Saanko jo tappaa itteeni?
En vaan jaksa tätä kaikkea paskaa enään ☹️
[/lainaus

Suosittelen ottamaan yhteyttä psykiatriin, ennen kuin on liian myöhäistä...
Anteeksi kun sanon näin suoraan mutta itsemurha on hyvin itsekäs teko, haluat siis jättää pienen viattoman lapsesi äidittömäksi? Onko isä elämässä mukana? Voisitko antaa lapsen hänelle hetkeksi jotta saat itsesi tasapainoon?

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 15.12.2012 klo 18:12

Ja taas täällä. Välillä menee paremmin, mutta just nyt on hirveä ahdistuskohtaus ja minä yksin kotona lapsen kanssa, paskat ☹️

Väsynyt väysynyt ja väsynyt. Ahdistaa niin paljon, tuntuu että pää räjähtää.

Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 16.12.2012 klo 17:05

Hyvä ystävä,

Täältä Tukinetistä löydät apua, on tukihenkilöitä ja muita. Katso: http://www.propelli fi tai etsi Sinua lähellä oleva Palveleva puhelin, niitä on useita. Googlaamalla löydät.

Auttavia tahoja löytyy, mutta hieman pitää olla malttia hakea apua, koska meitä tarvitsijoita on niin paljon. Me muut voimme antaa vain vertaistukea, mutta luulenpa, että Sinä tarvitset muutakin apua. Ota rohkeasti yhteyttä ammattiauttajiin, heidät on koulutettu vastaamaan hätään ja he tuntevat kanavat, joita pitkin yhteiskunta voi auttaa Sinua ja lastasi. Olen aivan varma, että jos yrität, saat apua.

Ja kirjoita tänne jälleen, jos siltä tuntuu taas toki myös.