Patologinen valehtelu
Hei!
Olen uusi täällä ja aikamoisessa kriisissä… En tiedä onko täällä jo aiemmin puhuttu kyseisestä asiasta, mutta minun on pakko ottaa oma tilanteeni esiin ja pyytää apua/rohkaisua/neuvoja/kommentteja.
Olen kolmen lapsen äiti ja uusperheellinen, nykyisen mieheni kanssa olen ollut yhdessä 3,5 vuotta, naimisiin menimme elokuussa.
Elämä ja arjen pyöritys sujuu muuten kaikin puolin hyvin, mutta… mieheni on patologinen valehtelija. Hän on jäänyt niin pienistä kuin myös isoistakin valheista minulle kiinni ja hän on itse myöntänyt olevansa sairas. Elämä hänen kanssaan on ollut antoisaa, mutta myös äärimmäisen rankkaa.
Tilanne on nyt ajautunut siihen pisteeseen, että en enää jaksa ja välillä on hetkiä, kun en edes välitä mitä meille tapahtuu. Uhkasin avioerolla ja se on tuntunut herättävän mieheni, hän on valmis terapiaan, jota itse ehdotin. Kuitenkin olen menettänyt uskoni ja pelkään, ettei oma psyyke enää kestä jos hän jälleen kerran pettää luottamukseni. Järki sanoo ettei pitäisi jatkaa, mutta sydän…se rakastaa niin paljon, että sattuu. En haluaisi luovuttaa, en millään, sillä rakastan tuota ihmistä kaikesta huolimatta aivan mielettömän paljon.
Olisin kiinnostunut saamaan kommentteja, elääkö kukaan muu samanlaisen ihmisen kanssa ja voiko patologinen valehtelija oikeasti parantua. Olen ihan lopussa ja neuvoton… En enää jaksaisi uusia valheita, mutta kun pelissä on tunteet ja rakkaus… ☹️