Parisuhteen päättyminen
Kuinka olette selvineet parisuhteen päättymisestä, ja kuinka ystävyys on onnistunut sen jälkeen?
Minulla parisuhde päättyi pari viikkoa sitten miehen puolelta. Hän ei rakastunut minuun, ihastus ei ikinä muuttunut rakkaudeksi. Ja minulla taas tunteita oli huomattavasti enemmän. Ymmärrän eron syyt erittäin hyvin. Järjellä ajateltuna ero oli järkevä, ja parempi nyt, kuin kitkutella vuosia ilman rakastumista. Mies on ollut aina minulle rehellinen, suhteemme oli hieno ja välillämme on syvä ystävyys.
Minun on vaikea käsitellä tunteitani.. tai ei nyt vaikea, mutten oikein tiedä kuinka luopua siitä omasta rakkauden tunteestani ja neutralisoida se ystävyydeksi. Olemme edelleenkin tekemisissä pari-kolme kertaa viikossa, osan aikaa ihan niitä näitä puhellen, osan aikaa puhumme erosta, asioista joita tapahtui välillämme ja tunteistamme.
Kuulostaa sillä tavalla ihanne tilanteelta, että yhteys välillämme on säilynyt. Toivoisinkin, että yhteys säilyisi ja tunteeni hiipuisi. Ero on miehellekin hyvin vaikea, mutta hän on niin läpeensä rehti ja hyvä ihminen, eikä ikinä haluaisi satuttaa ketään. Hän on ollut tukenani vaikeissa tunteissa ja tilanteissa, ero kun tuli minulle ihan yllättäen. Toivoisinkin neuvoja kuinka rauhoittua taas arkeen, kuinka rauhoittaa omia tunteitaan ja miten löytää se kultainen keskitie ystävyyteen?