Ensimmäinen terapiaistunto ohitse. Olo vähintäänkin hämmentynyt. Itse terapian aikana mieli oli hyvä, kerrankin joku ymmärtää mistä kiikastaa ja osasi kertoa sen toisellekin! Lähdin sieltä siis hyvillä mielin, kunnes armas ukkoni palasi jälleen siihen että kun hän ei vain tykkää riidellä. Ihan niinkuin se riitely olisi se ongelma! Kyllä se on vain seuraus ongelmista. Ja mitä tuohon sanoo? Jotta itse voisin hyvin, on pakko puhua ja käsitellä asiat. Toinen on mörrimöykky eikä osaa mihinkään kommentoida kuin ”en tiiä”. Lisäksi vetää kaikesta ihan omia johtopäätöksiä joita ei kerro kuin vasta aikojen päästä kun on riittävästi tätä omaa oletustaan pyöritellyt päässään.
Mitä tässä voi tehdä? Seuraava aika on vasta kuukauden päästä. Omasta mielestäni tuossa yhdessäkin kerrassa pääsimme asian ytimeen, miehen mielestä edelleenkin ongelma on se ettei hän jaksa riidellä! Taas palataan siihen että vaikka monet ongelmat on lähtöisin hänen pettämisestään, valehtelusta etc. niin hänen mielestään hänen ei tulisi kärsiä riitelystä. Voiko tähän muuta sanoa kuin onnea etsintään sellasita kumppania haettaessa ettei tarvitse riidellä… tai totu vaihtamaan parin kuukauden välein kun riitelypisteeseen suhteessa päästään.. En se minäkään riitelystä nauti tai siihen pyri. Olen vain hyväksynyt sen että se se on väistämättä osa parisuhdetta varsinkin silloin kun kipeitä asioita koitetaan selvittää…
Muilla kokemuksia terapiasta, onko lopulta auttanut vai kannattaako jättää leikki sikseen? Toisekseen, voitteko tosiaan elää ilman että mistään tulee ikinä riitaa?
Muilla kokemuksia siitä kun yllättäen