Parisuhde ja seksi
Hei. Olen nuori nainen,ja olen onnellisessa ja rakastavassa parisuhteessa mieheni kanssa. Rakastan häntä syvästi ja hän tuntuu siltä oikealta elämänkumppanilta. Meillä on rakkautta, naurua, syvällisiä keskusteluja, yhteisiä tulevaisuuden haaveita ja paljon läheisyyttä ja hellyyttä.
Olen kuitenkin aivan viimeiseen asti turhautunut. Minulla on ollut noin 0,5-1v masennus ja sitä myötä nyt viime vuonna mieheni on alkanut uupua ja stressaantua. Minulla masennus ei ole vaikuttanut mitenkään seksuaalisuuteeni tai haluihini. Seksi on ainut asia josta oikeasti olen pystynyt nauttimaan ja johon olen voinut keskittyä. Seksi on minulle iloa ja syvää yhteyttä kumppanini kanssa ja intohimoista läheisyyttä. Mieheni ei ole nyt n.1,5vuoteen kauheasti halunnut seksiä. Olen tehnyt lähes kaikki aloitteet viimeaikoina. Ja nyt on tilanne,ettei sitä ole moneen kuukauteen ollut ollenkaan. Tarvitsen sitä että tuntisin itseni halutuksi. Ei se vähäinenkään seksi tunnu niin hyvältä,jos sitä on satojen torjumisen jälkeen sitten lopulta ollut..kun ei tunnu että toinen spontaanisti vain innostuisi minusta. Hän vannoo että hän haluaa minua,mutta ei vain pysty keskittymään nyt seksiin ja että koko aiheeseen on myös kerääntynyt paljon paineita ja jopa pelkoa.
Tiedän, että masennuksellani on iso syy siihen, ettei häntä haluta. Nimittäin olemme käyneet läpi sellaisen kriisivuoden,että hän on joutunut olemaan jatkuvasti huolissaan ja peloissaan ahdistuksestani ja itsetuhoisuudesta. Ymmärrän, että seksi on aivan toissijaista tässä selviytymystilassa.
Tarvitsisinkin neuvoja ja apua,miten saan omaa ajatteluani muutettua, etten ajattelisi koko ajan seksiä ja tuntisi turhautumista kun olemme yhdessä? Lopetin painostamisen jo syksyllä kun tajusin että se on väärin ja vain pahentaa asiaa. Nyt en kuitenkaan saa itseltäni rauhaa. Miten voisin käsitellä turhautumistani? Minua ei huvita sooloseksi, eikä himota edes ajatella seksiä muiden kuin kumppanini kanssa. En siis saa mistään tyydytystä haluilleni, ja minua raivostuttaa lähes koko aika vain itseni ja se että on niin kovia haluja ja se että siitä seuraa väistämättä turhautuminen. Onko mitään neuvoa? En kertakaikkiaan tiedä miten kuuluisi olla tai mitä voin tehdä asialle. Olenko jotenkin vääränlainen,kun ajattelen edes seksiä tälläisessä tilanteessa? Turhautuminen on kerääntynyt valtavaksi, enkä missään nimessä halua katkeroitua tilanteesta. Toivon että tilanne menee ohi joskus. Mutta mitä voin tehdä ennen sitä? Tätä on jatkunut niin kauan.