Parisuhde ja haluttomuus
Pakko yrittää selvittää omia ajatuksia kirjottamallaa, en vain tiiä kuinka asiat selittäisin tai onko kirjotuksessani mitään järkeä. Olen melkein 30 vuotias ja olin reilu 20, kun tutustuin minun nykyiseen puolisooni.
Olen ollut meidän suhteen aikana todella masentunut, oikeastaan se on ollut kausittaista monta vuotta, suurimmaksi osaksi omasta ulkonäöstäni, en vain ole ikinä pitänyt itsestäni. Eikä kyllä minun puolisonikaan minusta ole ikinä pitänyt, monta kertaa hän kommentoi asioita minusta mistä ei pitänyt, kun olimme olleet yhdessä noin vuoden. Olin jo silloin masentunut ja rakastin häntä enkä siksi pystynyt eroamaan. Nykyään hän on pyydellyt anteeksi sanomisiaan ja suuttuu, kun sanon niistä näin vuosienkin jälkeen, kun ei niille voi mitään enään tehdä. Rakastan häntä silti edelleen. Olen joskus käynyt vuosia terapiassa, mutta lopetin sen, kun voin silloin paremmin.
Tässä vuosien aikana olemme tapelleet monen monta kertaa samasta aiheesta, minun seksuaalisesta haluttomuudesta. Voin olla muutamankin viikon ajattelematta asiaa, mutta sen takia puolisoni on jo sanonut jättävänsä minut monia kertoja. Tiedän että hän rakastaa minua, mutta en tiedä mitä tekisin.
Minulla ei ole kavereita, ei ketään kenelle jutella, että saisin uusia näkökulmia asioihin. Puolison kanssa tästä aiheesta on vaikea puhua, koska aihe kääntyy aina siihen, että minun pitäisi osata vastata mitä haluaisin tehdä toisin, mitä haluaisin kokeilla jne, ja kun en osaa vastata, tulee vaan riitaa. Haluaisin saada meidän suhteen kuntoon, mutta en tiedä miten saisin halut takaisin. En tiedä johtuuko tämä masennuksesta, vaiko masennuslääkkeitä tai jostakin muusta, mutta en tiedä mitä tehdä. Onko tää ylitsepääsemätön ongelma, jolle en voi mitään ja siksi eroamme. En ainakaan jaksais enää kuluttaa energiaa tappelemiseen samasta aiheesta.