pari pikku juttua liittyen mun perheeseen.
Minulla olisi kaksi kysymystä:
1)Mitä minun tulisi tehdä kun äitini mies juo ja hänellä on kaksisuuntainen mieliala häiriö. Pelkään häntä, en voi luottaa häneen enkä muutenkaan pidä hänestä. Viime kesänä hän sai päähänsä hommata haulikon että lähtee metsälle mutta kun meillä on perheessä ollut aina sellainen sääntö että meidän taloon ei aseita tuoda. Ensin hän riiteli äitini kanssa siitä ja kun hän ei saanut äitiäni pahalle mielelle, hän tuli huoneeseeni jossa oli minä ja hänen tyttärensä ja kysyi meidän mielipidettä asiaan. Kun me kummatkin sanoimme että emme halua tai anna lupaa tuoda sitä tähän taloon, hän alkoi huutaa minulle että ”sulla ei oo mitään päätösvaltaa tässä talossa” ja ”sun sanomisilla ei oikeesti oo mitään väliä ku teen iha just niinku ite haluan” ja haukkui minua olemattomaksi ja tyhmäksi. kun hän lähti pois, oli hetki hiljaista. Mutta kun menin juttelemaan äitini kanssa olohuoneeseen kun minua pelotti, hän tuli siihen ja toiseli että ”sun on kuule ihan turha itkee ku se ei auta mitään” ja ”turhaa sä keräät huomiota”. Hän puhutteli minua sellaisella oikein ilkeällä äänellä ja pakotti minut katsomaan häntä silmiin mutta en vain voinut kun olin niin peloissani koska pelkäsin että hän lyö tai satuttaa minua. Juominen on vähentynyt mutta en vain voi hyvin kotona.
2) Tuntuu että olen lihava ja että minun tulisi laihuttaa. Olen siis 154/45 ja olen 16 vuotias. minua on myös kiusattu ala-asteella (haukuttu rumilla sanoilla ja tönitty) ja ylä asteella 9-luokalla minut jätettiin yksin eikä minulla ollut muita kuin poikaystävä.