Osaako joku tulkita unia?

Osaako joku tulkita unia?

Käyttäjä pikkuanni aloittanut aikaan 18.01.2014 klo 03:35 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pikkuanni kirjoittanut 18.01.2014 klo 03:35

Hei,

osaisko joku tulkita, mitä viestejä tällaiset uneni yrittää mulle kertoa:

1) Näin järkyttävän unen, jossa olin mieheni kanssa jossain toimintaelokuvalta tuntuvassa tilanteessa… ei ollut ehkä ihan sota, mutta joku levottomuus, ehkä mielenosoitus tai muu vastaava. Sitten olimme sisällä jossakin huoneessa. Paikalla oli tyttö, jonka oikeassa elämässä tunnen harrastukseni kautta, ei siis hyvä ystävä, mutta tuttu kumminkin. Hän on omalla tavallaan hyvin seksikäs myös mallintöitä tekevä tyttö, josta mieheni on tosin oikeassa elämässä sanonut, ettei ole hänen tyyppiään tai edes hyvännäköinen hänen mielestään. Unessa hän kumminkin yhtäkkiä makasi tytön päällä lattialla ja raiskasi häntä. Muistan nähneeni hänen paljaan takapuolensa ja kuulleeni tytön vastustelut. Minä siinä unessa sitten revin hänet pois tytön päältä ja keskeytin homman… Olin ihan hirveän vihainen ja järkyttynyt, kyselin tytöltä, onko hän ok ja voinko tehdä jotain. Taisin herätä tuohon vaiheeseen, koska en muista muuta. Olo oli unen jälkeen aivan järkyttävä ja tunsin suurta vastenmielisyyttä miestäni kohtaan.

2) Pari yötä tuon jälkeen näin unen, jossa mieheni ensin jäi kiinni jostain vehtaamisesta jonkun naisen kanssa ja alkoikin sitten yhtäkkiä tunnustaa yhtä sun toista vuosien mittaan tapahtunutta seksiseikkailua toisten naisten kanssa. Monia sellaisia tapauksia,joista olin häntä epäillytkin, tuli esiin ja hän vain avoimesti niistä kertoi ja paljasti kaiken. Hän oli unessa jopa rehvakas ja ikään kuin kehuskeli saavutuksillaan ja kaikilla näillä naisilla, joita hän oli kaatanut. Olin vihainen, mutta en yllättynyt. Koin, että epäilykseni nyt sitten vain tulivat todistetuiksi oikeiksi ja kaikki oli selvää. Herättyäni taisin olla lähinnä hämmentynyt, mutta tavallaan uskoin unen tapahtumia eli edelleenkin epäilyksiä miehen toimista viimeisen 15 vuoden aikana minulla on!

3) No nyt sitten noin viikko noiden unien jälkeen näin unen, jossa ihastuin ja rakastuin kamalasti toiseen mieheen. Baarissa olin ja joku alkoi juttelemaan, ja yhtäkkiä siinä sitten jo käyttäydyttiin kuin olisimme olleet ihan pari tämän miehen kanssa. Tuntui tosi ihanalta olla taas rakastunut ja että oli jotain uutta ja jännittävää tiedossa!

Tilanne meillä siis oikeassa elämässä lyhykäisyydessään on se, että mies sanoo olevansa kaikkeen ihan tyytyväinen ja että minä olen kuulemma ihan täydellinen vaimo. Minä taas mietin kaiken vaikeutta, meidän epäsopivuutta toisillemme ja jopa eroa ihan päivittäin. Seksiä en ole halunnut aikoihin, en edes muista koska viimeksi olemme sitä harrastaneet… Tiedän, että mies kärsii tästä, mutta en vain halua.

Haluaisko joku heittää hienon tulkinnan näistä mun pään sisäisistä elokuvistani? 😉

Käyttäjä helemi kirjoittanut 19.01.2014 klo 12:58

En edes koeta tulkita uniasi, en ymmärrä toisten unista, sen enempää kuin omianikaan.
Mutta sinä vaikutat hyvin epävarmalta ihmiseltä, et ole oikein löytänyt oikeaa suuntaa, voi olla että haluat elämältä, jotakin muuta kuin nyt on, mutta onko sinulla tahtoa ja voimaa sitä muuttaa.
Teidän pitäisi keskustella yhdessä, kaikista ongelmista, pohjia myöten, eikä vain raapaista pintaa.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 19.01.2014 klo 22:32

pikkuanni kirjoitti 18.1.2014 3:35

Hei,

osaisko joku tulkita, mitä viestejä tällaiset uneni yrittää mulle kertoa:…

…Tilanne meillä siis oikeassa elämässä lyhykäisyydessään on se, että mies sanoo olevansa kaikkeen ihan tyytyväinen ja että minä olen kuulemma ihan täydellinen vaimo. Minä taas mietin kaiken vaikeutta, meidän epäsopivuutta toisillemme ja jopa eroa ihan päivittäin. Seksiä en ole halunnut aikoihin, en edes muista koska viimeksi olemme sitä harrastaneet... Tiedän, että mies kärsii tästä, mutta en vain halua.

Haluaisko joku heittää hienon tulkinnan näistä mun pään sisäisistä elokuvistani? 😉

😉

1. Unet ovat mielestäni unennäkijän henkilökohtaista omaisuutta, joten niiden tulkinta on vain ja miltei ainoastaan sinun itsesi käsissä. Itse kuulet ja näet niistä jotain, mikä mieltäsi vaivaa ja luota siihen.

2. Mielestäni unet ovat jotain sellaista hyvää meillä vielä olevaa eläimen vaistoa joka kertoo valepuvussa ja irvokkaasti joskus jotain sellaista, mitä päivätajunta ei ehdi, pysty, mahdu tai osaa kertoa. Mieti ja puhu ääneen ja kuuntele itseäsi, mitä unet haluavat sinulle kertoa.

3. Ei tarvitse paljoa arvailla, kun kerrot, että teillä ei ole ollut seksiä aikoihin ja mies kärsii siitä ja sä et vaan halua seksiä, niin siis ei tarvitse paljoa arvailla, että seksuaalisuuden voimastahan nuo unesi kertovat.

4. Jos haluat asioihin muutosta ja vielä pitää miehesi, niin suosittelen että lähdet puhumaan auki seksikielteisyyttäsi. Sieltä voi löytyä sellainen voimanpesä ja elämänilon vapaus, jollaisesta jokainen meistä unelmoi (itsessään ja suhteessaan), että oksat pois ja elämä maistuu! Useimmiten tollasen lukon takana on jotain tiedostamatonta joka sitoo meidän energiamme ja elämänhalumme jollain, usein seksuaalisuuden alueella, missä häpeällä on ihan turhaan meihin valtaa.

5. Eikun vaan perheneuvolaan tai perheasiainneuvottelukeskukseen tai ihan mihin vaan hakemaan apua.🙂👍