Oppiiko toinen rakastamaan?
Olen ollut miehen kanssa (olemme lähempänä keski-ikää kuin teini-ikää) vajaan vuoden. Suhteessa on vaikeaa, itse kaipaan sitä, että tuntisin itseni rakastetuksi ja välitetyksi, mutta sitä en suhteessa saa. En väitä tämän olevan ainoa suhteen ongelma ja minussakin on varmasti paljon vikaa.
Olen yrittänyt puhua asiasta miehen kanssa ja hän on kertonut, ettei ole koskaan rakastanut ketään ja hänelle on ennenkin sanottu, että hän ei huomioi toista. Miehellä on takana monia ainakin vuoden suhteita, joista pari on kestänyt muutamankin vuoden. Mutta mies ei ole koskaan rakastanut. Ystäviä hänellä on ja nämä hän ottaa huomioon, on aina valmiina auttamaan jne.
Olen melkoisen jumissa tilanteessa, erityisesti, kun mies ei halua puhua suhteesta ja jos yritän asioista keskustella, hän ei sano mitään ja jos kysyn häneltä, mitä hän suhteestamme ajattelee, hän vastaa ”en tiedä” tai ei sano mitään. En saa edes vastausta siihen, että mitä minä voisin tehdä paremmin, mitä hän toivoisi minulta.
Onko edes mahdollista, että hän oppisi vielä rakastamaan? Pitäisikö vain lähteä, niinkuin olen miettinyt jo monta kertaa. Välitän miehestä kuitenkin todella paljon, joten en haluaisi erota. Tilanne ahdistaa ja masentaa minua kovasti.