Onnistuuko tuo, vai odottaako väsymys

Onnistuuko tuo, vai odottaako väsymys

Käyttäjä Naapuri aloittanut aikaan 06.05.2014 klo 14:23 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Naapuri kirjoittanut 06.05.2014 klo 14:23

Elämme nykyaikaa, jossa mies- ja nainen ovat tasa-arvoisia kaikissa elämän tilanteissa.
Naapurissamme asuu keski-ikäinen perhe, johon kuuluu mies, vaimo, kaksi kouluikäistä lasta, hevosia ja koiria. Lisäksi heillä on iso talo ja iso pihapiiri.

Mies on ilmeisesti vuorotyössä. Rouvalla oli aikaisemmin päivätyö, mutta nyt hän on vaihtanut alaa ja alkoi ”rekkamieheksi”.
Hänen työtuurit ovat joko aamusta pitkään iltaan tai illasta aamuun. Työtuureja saattaa olla viikon jokaisena päivänä. Vapaapäivät viikolla vaihtelevat.

Nyt kysynkin, voiko tuollainen tahti onnistua perheenäidiltä, jolla on alaikäiset lapset ja eläimet hoidettavanaan. Entä, onnistuuko pitemmän päälle parisuhteen hoito? En voi olla miettimättä, hakeutuiko tarkoituksella alalle, joka on miesvaltainen.

Olemme jonkin verran keskustelleet asiasta ja olen saanut sen käsityksen, että hän on eräänlainen rauhaton sielu. Mukava päivätyö oli kuulemma liian tylsää.
Ei kai pitäisi olla huolissaan, mutta jollain tavoin pelottaa heidän avioliittonsa tulevaisuus.

Onko minulla mitään mahdollisuuksia hienovaraisesti puuttua asiaan?

Käyttäjä Beren kirjoittanut 06.05.2014 klo 15:14

Jos olette läheisiä naapurisi kanssa, hän kyllä kertoo, jos kaipaa olkapäätä koskien parisuhdettaan. Jos ette ole niin läheisiä, ei kannata aloittaa naapurisuhteen lähentämistä aloittamalla keskustelua naapurin parisuhteesta. Kerro ennemmin omasta parisuhteestasi.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 06.05.2014 klo 15:17

Ei. Se on heidän elämänsä.

Itse puuttuisin naapureiden asioihin siinä vaiheessa, jos näkisin ja kuulisin, että siellä on väkivaltaa ja joku perheessä on hädässä.

Tietysti, jos naapurin nainen tai mies haluaa puhua omista asioistaan, niin silloin kuuntelisin, mutta pitäisin toki nuo asiat omana tietonani. Ohjeiden ja neuvojenkin jakeleminen on hiukan kannattamatonta, koska jokainen elää omanlaistaan elämää ja yleensä ihmiset kysyvät, jos haluavat neuvoa.

Mieluummin vie kukka tai ruokakassi ja toivota hyvää ja iloista päivää kaikille siellä.Arvelemiset ja jossittelut ovat myös turhia. Niillä kun ei saa, kuin kasvatettua omassa päässä kummallisuuksia.

Oma energia kannattaa käyttää ihan muuhun 🙂

Käyttäjä helemi kirjoittanut 07.05.2014 klo 19:55

Parempi kun et puutu mitenkään, siinä voi orastava ystävyyskin loppua.
Sehän onkin oikea työpaikka rauhattomalle sielulle, rekan kopista ei muualle pääse ja kuorma on vietävä perille, mutta maisemat vaihtuu.
Jos heillä ilmenee kriisin poikasia, niin ne osaa kyllä tulla, ihan "tavalliselle" parillekkin.

Jos olisin silloin, kamalan kauan sitten, uskaltanut ja tehnyt toisin, niin mikään mahdoton ammatti se rekan ajaminen ei ole naisellekkaan.

Käyttäjä eikka3 kirjoittanut 10.05.2014 klo 00:15

Miksi mietit onnituuko perheen äidiltä tuo työ? Miten isä osallistuu? Ei se kai naisen velvollisuus ole yksin pitää perhettä pystyssä?

Käyttäjä Lissukka kirjoittanut 11.05.2014 klo 23:04

Hei vaan ja kiitos kaikille kommenteista. Olen itsekin sisimmässäni ollut sitä mieltä, että ei ole hyvä puuttua asiaan.
Nuoret perheelliset tietävät, mitä haluavat ja tekevät töitä sen eteen. Joskus tuntuu vain pahalta seurata, kun lapset ovat niin paljon keskenään.

Totta on sekin, että molemmat vanhemmat ovat velvollisia osallistumaan perheen jokapäiväisiin töihin. Mietin vain sitä, että jos nyt molemmat tulevat olemaan vuorotyössä, heillä on lapset, iso talo ja eläimet, niin onko heillä aikaa enää toisilleen?

No, tälle asialle en minä voi tehdä mitään, enkä haluakaan. Toivon sydämestäni, että olen aavistuksieni kanssa väärässä.