onko vika oikeasti minussa?
olen 30 vuotias nainen ja minulla onaivan ihanat lapset , 8-vuotias poika sekä 5 vuotias tyttö. molemmat ovat samalle isälle jonka kanssa olen ollut yhdessä jo 11 vuotta mutta avioliiton satamaan astuimme neljä vuotta sitten.
mieheni ja minä olemme jonkin aikaa riidelleet ihan olemattoman pienistä asioista jotka loppujen lopuksi ovat paisuneet kunnon riitaan sanoja yhtään säästämättä. molemmat tuntevat suurta vihaa ehkä toisistaan jatulee sanottua aika pahastikin toiselle.
mutta lopuksi riita päättyy yleensä siihen kun mies päättää lähteä ja saapuu kotiin yleensä vasta kun olen jo nukkumassa. miksi mieheni ei voi puhua asioista kanssani jotka painavat mieltäni ? onko oikein että yleensä meistä kahdesta on mies joka saa tulla ja mennä kavereidensa kanssa ja minä jään lasten kanssa kotiin? tätä on jatkunut jo jonkin aikaa ja sitten kun minä innostun lähtemään ulos ”tuulettumaan” ja on isän vuoro olla lasten kanssa kotona, saankin koko seuraavan viikon kokea aikuiselta mieheltä pikkupojan käytöstä johon mahtuu mm; mykkäkoulua….onko tämä reilua käytöstä? meillä tuo kahden keskinen aika toisillemme on aika vahissä ja sitten kun sitä harvat kerrat saamme lasten ollessa turvallisessa hoidossa , on mies yleensä ottanut vapaa-aikaan mukaan joko oman veljensä taikka kaverinsa! mitä voisitte antaa neuvoksi ongelmiini? olen jo eroakin miettinyt mutta se on viimeinen oljenkorsi tähän elämäntilanteeseen….onko vika oikeasti minussa? olenko minä se joka riidan aiheuttaa sillä mieheni EI IKINÄ myönnä jos vika on hänessävaan kaikki on minun syytä. AUTTAKAA JA ANTAKAA NEUVOJA ! mieheni valittaa myös kun en kotoani paljon liiku missään mutta itselle tulee tunne että jos lähden saan kokea taas sitä inhottavaa mykkäkoulua aikuiselta mieheltä. teen työtä omassa kodissani hoiaen lapsia ja rakastan työtäni mutta aina tulee pikku pelko sisimpään että jos nyt lähden ulos viihdekannalle mitä tulee tapahtumaan ja onko mieheni kotona lastemme luona ( useamman kerran kun ei mieheni olekkaan ollut kotona kun olen palannut vaan lasten tätion ollut heitä hoitamassa mieheni pyynnöstä tämän lähdettyä myöskin baariin)