Onko teille ollut terapiasta apua?
Olen pari vuotta sitten ollut keskivaikean masennuksen kynsissä.Söin silloin masennuslääkkeitä ja unilääkkeitä.Minulle tarjottiin keskusteluapua, mutta en silloin halunnut sitä, koska minua hävetti.Pelkään,että masennus tulee uudestaan.Välillä onkin ollut merkkejä havaittavissa, esim. kesällä ja syksyllä 2008 ahdistus oli niin paha etten pärjännyt ilman rauhottavia.Olen ollut lapsena koulukiusattu, ongelmia kotona, ensirakkauteni olen tajunnut jälkeen päin olleen narsisti, nykyinen suhteeni rakoilee pahasti. Minulla on erittäin huono itsetunto, olen kuin heikkoa lasia, välillä olen erittäin ahditunut ja on vaikeaa olla itsensä kanssa. Joskus ahdistus oli niin paha,etten pystynyt lähtemään lenkille, kun olin yksin omien ajatusteni kanssa.
Olen vähän päälle 20-vuotias. Haluisin vaan paremman tulevaisuuden ja päästä ongelmista lopullisesti.Olla tasapainonen aikuinen, onnellinen ja elämänmyönteinen. Onko teitä terapia auttanut?Mikä minua voisi auttaa tähän ahdistuneisuuteen? En haluisi kerto kenellekkään, jos kävisin terapissa. En halua saada ”mielenterveyshäiröisen leimaa”.