Ongelmia oli koitettu selvittää, tuloksetta. Kumpikin on minulle myöhemmin sanonut, etteivät olleet toistensa elämän rakkauksia. Minä ja tuo mies olemme. Sielunkumppaneita, koemme syvää yhteyttä. Olemme koittaneet elää ilman toisiamme, mutta se oli kummallekin tuskallista. Kuulostaa naiivilta, mutta ajattelen edelleen, että olemme tähän maailmaan syntyneet toisiamme varten.
On vaikea ajatella, että olisin syypää liiton tuhoutumiseen, kun se nyt oli valmiiksi rikki.
Mutta jos on rehellinen itselleen, sitä yleensä ymmärtää, että liitossa oli jo vikaa. Mies olisi lähtenyt myös ilman minua. Mutta ymmärrän toisiin naisiin kohdistuvan vihan. On vaikea olla vihaamatta ihmistä, jonka kokee pianneen kaiken. Mutta voiko kukaan ulkopuolinen pilata hyvinvoivaa, rakkauden täytteistä, henkisestä yhteydestä nauttivaa suhdetta?
Hei
Tämä kuulostaa perinteiseltä toisen naisen puolustelulta 😉 ja jos tämä auttaa sinua perustelemaan itsellesi tätä, niin siitä vaan.
Totta se varmaan on, ettei toimivasta ja onnellisesta liitosta lähdetä, mutta tapa millä asiat hoidetaan on se isoin asia. Se että valitaan pettämisen ja salasuhteen tie kertoo paljon ihmisestä ja hänen arvomaailmasta ja periaatteista (ja tämä koskee salasuhteen molempia osapuolia). Pettäjät ja heidän uudet kumppanit ovat itsekkäitä ihmisiä, jotka eivät välitä toisten tunteista, kuinka paljon loukataan, vaan oma hyvä olo ajaa kaiken yli. Jos ihminen huomaa, että on tunteita toista henkilöä kohtaan, on pettäminen aina valinta koska toinen tie on rehellisyys, mutta usein tätä ei uskalleta tehdä. Tämä on raukkamaista toimintaa.
Minut on juuri jätetty toisen naisen "takia" ja suhdetta selkäni takana oli 1,5kk ja jos mieheni ei olisi jäänyt kiinni, ei hän olisi koskaan kertonut minulle totuutta. Minä en syytä toista naista erostamme, eikä hän ole minua henkilökohtaisesti loukannut vaan mieheni on tehnyt sen. Tämä toinen nainen voi perustella asioita kuinka paljon tahansa itselleen ja ajatella tämän olevan oikeutettua, mutta hän on kuitenkin kuullut tarinasta vain toisen puolen.
Toiset naiset ymmärtää mille pettäminen tuntuun vasta kun osuu omalle kohdalle (jota en toivo kenellekkään, koska on kamalaa). Se luottamuksen menetys ja tunteet mitä tästä nousee on kamalaa tuskaa 😞