Onko mieheni kohtuuton?
Olemme olleet avomieheni kanssa yhdessä kohta 6 vuotta. Olen kolmekymppinen ja minulla on ollut tämän suhteen aikana vakava uupuminen ja masennus josta olen pikkuhiljaa pääsemässä yli vaikkakin edelleen olen aika masentunut ja hauskoja hetkiä on harvassa. Suhteessamme isoimmat riidat on ehkä tulleet siitä, kun minä joskus haluan mennä kavereiden kanssa baariin ja ottaa muutaman siiderin.
Mieheni ei käytä alkoholia juuri lainkaan ja hän ei voi sietää sitä, että tulen hiprakassa kotiin. En todellakaan käy usein, ehkä muutaman kerran vuodessa. Olemme kotoisin eri paikkakunnilta ja näin kesäisin tulen kotikaupunkiini tapaamaan veljiäni ja kavereitani. Eilen olimme istumassa iltaa veljien ja muutaman kaverin kanssa ja meillä oli todella kiva ilta. Olin niin onnellinen kun sain olla niiden ihmisten kanssa, jotka todella tuntevat minut ja joiden seurassa voin olla oma itseni. Oli tosi mahtavaa pitkästä aikaa nauraa kunnolla ja otin muutaman siiderin, en missään tapauksessa koomakännejä.
Nyt tänään olen mieheni kanssa puhelimessa keskustellut ja hän ilmoitti olevansa todella kyllästynyt tähän viinan juontiini. (edellisen kerran kävin ulkona pari kuukautta sitten, ja sitä edellisestä kerrasta on useampia kuukausia!) Hän väittää että minulla on alkoholiongelma ja nyt hän vaatii että olen vuoden täysin ilman viinaa. Ja jos en siihen pysty, niin silloin hän mielestään tuhlaa aikaansa minun kanssani ja silloin me eroamme.
Minusta tämä on kuitenkin aika kohtuutonta, koska minulla ei todellakaan ole alkoholiongelmaa. Luulen että hän ehkä pelkää että minulle muodostuu sellainen. Kyllä minä voin olla sen vuoden juomatta, mutta tuntuu jotenkin kohtuuttomalta että hän ottaa minulta pois ne hetket jolloin voin pitää hauskaa rakkaimpien ihmisten kanssa. Tämän usean vuoden masennuksen aikana niitä hauskoja hetkiä ei tosiaan usein ole ja senkin takia tälläiset illat ovat minulle todella tärkeitä. Ja senkin takia, että olemme talvet poissa Suomesta ja näen perhettäni vain kesäisin ja silloinkaan en kovin usein.
En ole koskaan pettänyt miestäni tai tehnyt mitään muutakaan tyhmää silloin kun olen käynyt viihteellä eli en oikein tajua mitä hän hakee tällä. Meillä on muuten asiat hyvin suhteessamme, mutta tämä tuntuu olevan asia, josta emme pääse yhteisymmärrykseen. Kirjoittakaa mielipiteitä! Tämä on aika pieni ongelma, monilla on ’oikeita’ ja isoja ongelmia, mutta mitä te sanotte tälläisestä ehdosta, onko se oikein?