Onko kellään tietoa, milloin lapsi viedään pois`?

Onko kellään tietoa, milloin lapsi viedään pois`?

Käyttäjä –kamikaze– aloittanut aikaan 16.01.2013 klo 14:09 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 16.01.2013 klo 14:09

Missä tilanteissa? Kun me haetaan apua tohon miehen masennukseen ja itsetuhoisuuteen, niin onko se perustelu niille että veis ton meidän 7kk pois? Mä oon niin ahdistunut tästä kun pelottaa, että ne sijoittais sen toiseen perheeseen.. Eli mieheni on itsetuhoinen vain riidoissa. 3 olen saanut estää sitä tekemästä ittelleensä pahaa. Kovasti se väittää että loppupeleissä ei ois tehnyt ittelleen mitään ja tavallaan uskonki mut en tiedä. Eikai ne vie meidän lasta pois?

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2013 klo 17:50

No ei vie ainakaan tuossa tilanteessa ja sehän on vaan positiivista kun olette hakeneet apua.
Sijoitusta varmaan harkittaisiin, jos mie uhkaisi lasta tai sinä et jaksaisi lasta hoitaa.
Minut lapsena sijoitettiin juuri sen takia ettei äitini jaksanut hoitaa minua sairautensa takia.

Voimia vaan ja halauskin päälle.

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 16.01.2013 klo 21:20

Kyllä me jaksetaan hoitaa 🙂 Ne tilanteet ku ei riidellä on ihan normaalia perhe-elämää 🙂

Eli uskalletaan hakea apua? 🙂

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 17.02.2013 klo 09:31

Mä oon mennyt nyt lukemaan netistä kaiken näköistä, että lapsia viedään pois ms. Uskallanko soittaa? Mie oon ihan paniikissa nyt, jos soitetaan. Miedän lapsella ei ole mitään hätää, hän on rakastettu eikä joudu seuraamaan meidön riitoja.

Käyttäjä Apolloperhonen kirjoittanut 18.02.2013 klo 08:28

Onko lapsi ollut vaarassa miehen itsetuhoisuuden vuoksi? Pelkäätkö, että mies voisi tehdä jotain lapselle? Onko mukana päihteiden käyttöä?

Hienoa, että olette päättääneet hakea apua miehen masennukseen.

En tiedä, miksi lapsi otettaisiin huostaan, jos teillä on asiat muuten kunnossa? Esim. sinä pystyt vastaamaan lapsesta yksin miehen huonoimpina hetkinä? Teillä on tukiverkostoa: isovanhemmat, sukulaisia ym, jotka voivat auttaa tarvittaessa?

Ymmärrän toki pelkosi lapsen huostaan otosta. Teiltä luultavasti kysytään ja toivottavasti kysytään, että miten jaksatte hoittaa lapsen miehen sairauden aikana? Lähinnä kysymys on, miten sinä jaksat? Jos sinä jaksat ja sinulla tukiverkostoa, niin silloin ei pitäisi olla mitään lastensuojelullista tarvetta.

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 18.02.2013 klo 14:26

Jaksan 🙂 Ja pahimpia hetkiä on ehkä kerran 1-2kk 🙂 Ei ole vaarassa, mieheni ei ikinä tekis lapselleen ja tai mulle mitään, mielumminen ittelleen. päihteet eivät ole käytössä 🙂

Kiitos!