onko enää mitään toivoa
Haluan kertoa minun tarinani joka on samantapainen kuin aikaisemmat, mutta kuitenkin hiukan erilainen. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä melkein 20 vuotta ja naimisissa melkein yhtä kauan. Meillä on monta lasta ja suhteemme on mielestäni ollut aika toimiva. Mutta loppukesästä mieheni kertoi että hän rakastaa toista naista ja hänellä on ollut suhde monen kuukauden ajan. Se nainen on myös naimisissa ja kun hänen miehensä samaan aikaan kuin minä sai tietää suhteesta niin he päättivät yrittää vielä ja nainen lopetti suhde minun mieheni kanssa. Mieheni oli kuitenkin ihan rikki eikä tiennyt pystyykö olemaan minun kanssani enää. Päätimme että yritämme kaksi kuukautta korjata suhdettamme ja katsotaan miltä tuntuu sen jälkeen. Se oli todella rankkaa mutta olemme nyt kuitenkin vielä runsaan puolen vuoden jälkeen yhdessä. Laihduin nopeasti 12 kiloa ja yhtäkkiä muut miehet kiinnostuivat minusta, mistä mieheni oli mustasukkainen.
Nyt meidän suhde ei voi sanoa hyväksi mutta olosuhteisiin nähden se on mielestäni aika hyvä ja paranee koko ajan. Nyt mieheni on kuitenkin viimeisen kuukauden aikana taas ruvennut epäröimään sovitaanko yhteen ja pitääkö kuitenkin erota. Minä joka en pidä suhdettamme niin huonona en ymmärrä mitään. Nyt luulette varmaan että hänellä on taas se nainen, mutta kun sitä en oikein usko. Ensinnäkin hän kieltää sen ja toiseksi olen nähnyt se nainen ja hänen miehensä ja heillä vaikuttaa olevan asiat hyvin. Mikä mieheeni siis nyt on mennyt? Tuntuu että elämme samassa suhteessa mutta minä koen sen aika hyvänä ja hän huonona. Olemme yrittäneet puhua tästä mutta en tule yhtään viisaammaksi eikä hän haluakaan puhua. Sanoo kyllä ettei ehkä rakasta minua enää ja siihen vaikuttaa varmaan se mikä hän tunsi siihen toiseen naiseen. Mutta ei kuulemma enää rakasta sitäkään. Kuitenkin meidän sänkykamari-elämä toimii paremmin kuin pitkään aikaan.
Voin vielä lisätä tähän että mieheni ei koskaan oma-aloitteisesti ehdota eroa. Olen kysynyt tätä monta kertaa viimeisen puolen vuoden aikana koska tunnen itseni niin epävarmaksi. Mutta vasta nyt viimeisen kuukauden aikana hän on sanonut että ehkä haluaa erota ja että ahdistaa kun koko ajan kysyn sitä.
Mieheni on muutenkin hyvin sulkeutunut eikä kerro ongelmistaan koskaan.
Onko mielipiteitä tästä? Mitä minun pitäisi tehdä?