Tämä ei nyt liity parisuhteeseen, kotiin eikä perheeseen. Ellei niitä sitten tulkita oikein laveasti.
—–
Minulla on jonkunlaisia ihmissuhteita 3-5 semmoiseen ihmiseen, joiden seurasta en nauti ollenkaan. Yhteydenpito heihin suorastaan syö energiaani ja hyvää mieltäni. Eräässä stressin hoito-oppaassa kehoitettiin ”välttämään negatiivisia ihmisiä”. En tiedä, ovatko he erityisesti negatiivisia, mutta minä en heidän seurastaan kuitenkaan pidä. Olen tuntenut heidät lapsesta asti. Kaikki nämä ”ystäväni” tuntevat toisensa joten on kyse kaveripiiristä.
Tällä hetkellä nämä ihmissuhteet eivtä elämässäni juuri ole olemassa. Saan satunnaisesti sähköpostitse kiertokirjeitä tai juorupostia. Joskus tekstiviestejä. Heidän puheluihinsa en vastaa. Olen jo aikaa sitten vähentänyt yhteydenpitoa ja yhteydenpito heidän taholtaankin on selvästi vähentynyt.
Ongelmani on se, etten tiedä, pitäisikö minun jotenkin kertoa, miksen ole enää heihin yhteydessä. Vai pitäisikö vain jatkaa tätä hiljaisuutta. Vai mitä kannattaisi tehdä?