Omistaisinpa kristallipallon
Hei!
Olen lukenut näitä asiallisia ja fiksuja viestejä, joten uskalsin itsekin kirjoittaa.
Tarinani on tuttu – pettänyt mies. Lyhyesti sanottuna miehelläni oli toinen viisi vuotta. Kotona käyttäytyi juuri niin inhottavasti kuin vain voi, silloin kun oli kotona. Hän oli paljon ”työmatkoilla” ja ”harrastuksensa” parissa, ja annoin hänen mennä. Olemme olleet yhdessä teini-ikäisestä saakka. Ajattelin viimeisen viiden vuoden aikana usein eroa, mutta lapset pitivät kiinni, arjen rutiinin yksinään pyörittäminen söi voimia, yritin pitää kiinni omasta harrastuksestani, työ vaati paljon panostusta ja vielä opiskelin työn ohessa. Pakenin kai näihin, koska kotona en saanut mieheltäni arvostusta.
Puoli vuotta sitten sain tietää. Mieheni olisi ollut valmis eroon, mutta häntä pidätti erään kotiprojektin loppuun saattaminen, minä olin valmis eroon, mutta lapsen onnettomuus sitoi vielä yhteen.
Mutta kuukausi paljastumisestaan hän ilmoitti, että on rakastunut minuun syvästi. Toiseen hän ei pitänyt eikä pidä yhteyttä – mieheni sanojen mukaan. Hän häpesi käytöstään minua kohtaan, lapsia kohtaan, sanojaan ja tekojaan.
Nyt mieheni haluaa jatkaa ja pelkää, että minä en jaksa. Mutta miten se onnistuu? Olen ihan lyöty edelleen. Toinen on kulkenut työreissuilla mukana, ollut mukana harrastuksessamme, johon en esiteinien vuoksi voinut osallistua. Minut lyötiin kotona sanoin. Miten tähän rakastumiseen voi luottaa? Käymme terapiassa ja muutakin hoitoa on ollut ja on edelleen. Omat tunteeni ovat ihan sekaisin, jos tunteita enää löytyykään. En oikein osaa iloita, tuntea syvällisti muuta kuin surua ja rakkautta lapsiini. Rakastin miestäni kaikesta huolimatta 26 vuotta, ihme kyllä. Tuntuu, että se tunne on kadoksissa. Voiko sen vielä löytää? Voiko vielä luottaa?😯🗯️