Oma huono itsetunto
En tiedä miten kirjoittaisin tämän selkeästi, mutta yritän parhaani.
Ongelmaksi on muodostunut oma ilmeisen huono itsetunto. Samaan aikaan tiedostan asian, mutta samaan aikaan ajattelen; ettei se ole huonoa itsetuntoa vaan realismia.
Vertailen itseäni pakkomielteisesti toisiin naisiin. Joskus tuntuu vaikealta lähteä edes kauppaan, kun häpeän ulkonäköäni niin rajusti. Itken usein peilin edessä.
Mieheni on maailman ihanin. Rakastan häntä enemmän kuin mitään, mutta samaan aikaan teen hänen elämästään helvettiä tahtomattani. Viimeisin sekoamiseni oli, kun aloin pakkomielteisesti katsoa ketä hän seuraa sosiaalisessa mediassa ja kenen kaverina hän on, jne. Erityisen päähänpinttymän muodostin naiseen, josta hän ei suostunut kertomaan. Ei missä on tavannut, jne. Toisaalta, järkeni sanoo, että hän vain yrittää olla ruokkimatta tätä hulluutta. Mutta samaan aikaan…..?!?!
Olen täysin varma siitä, että hän on ollut seksuaalisesti tekemisissä tämän naisen kanssa. Miten hän pystyisi haluamaan minua oikeasti, jos on ollut paljon kauniimman kanssa?
Hän myöskin sanoi pitävänsä tätä naista kauniina. En pysty lopettamaan noiden sanojen ajattelemista uudestaan ja uudestaan.
Hän kehuu minuakin, mutta en usko sanakaan. Ainakaan tuon jälkeen. En tiedä mitä minä sitten haluaisin kuulla hänen sanovan?
En haluaisi käyttäytyä näin, mutta kun se olo iskee, se on kuin jonkinlainen psykoosi. Se on kuin sisälläni asuisi joku toinen.
En tahdo pitää itseäni näin rumana, mutta itsensä hyväksyminen tuntuu niin kaukaiselta. Jopa nololta! Ajattelen, että ainoa vaihtoehtoni on mennä kauneusleikkauksiin.
Joskus on ollut päiviä, kun en ole vihannut itseäni näin intensiivisesti. Kaikki ongelmat itsetuntoa myöten ovat kuitenkin alkaneet eskaloitua raskauden keskeytyksen jälkeen. Siitäkin olemme keskustelleet miehen kanssa, mutta minä en pääse yli ja olen päivä päivältä vain enemmän rikki.
Mies on myös itse välillä hieman epävakaa, on ollut kahdesti jättämässä minua mitä käsittämättömimmistä syistä. Pelkään joka päivä, että hän lähtee taas ja että se johtuu oikeasti siitä että olen ruma tai että teen jotakin väärin. Oikeasti varmaan saan hänet lähtemään juuri tällä oudolla psykoottisella käytökselläni.
Olen alkanut usein miettiä itseni tappamista, koska olen niin hyödytön. Mieheni on niitä ihmisiä, jotka eivät lähes ikinä itke, mutta olen niin kammottava näiden kohtausteni kanssa että jopa hän on kyynelehtinyt.
En tiedä mitä tekisin. Minulla ei ole edes ystäviä, joille puhua asioista kasvotusten. Tai tehdä jotain muuta mukavaa, mitä nyt ystävät tekevät. Olen tosi yksinäinen ja voisin vaikka lyödä vetoa, että tämä normaalielämästä kaukana pysyminen tekee oloni vielä hirveämmäksi.
En enää edes tiedä mikä tämän viestin pointti oli. Kai minä vain epätoivosesti yritän pysyä pinnalla.