olenko tyhmä jos olisin onnellinen?
Hei vaan kaikille..
Näitä palstoja olen paljon lukenut mutta koskaan itse en ole kirjoittanut tänne.
Ajattelin nyt kokeilla sillä haluaisin mielipiteitä elämästäni…
Olen seurustellut avomieheni kanssa kohta neljä vuotta, suhteemme on ollut aika räiskyvä.
Kun näin avomieheni ensi kerran, ajattelin että tuossa olisi juuri sellainen mies kenen kanssa haluaisin olla. Silloin hän seurusteli työkaverini kanssa, koskaan meillä ei ollut mitään muuta kuin huomasin hänen katseen viipyvän liian pitkään minussa.
Meni varmaan vuosi kun sattumalta baarissa törmäsimme ja hän tuli jutteleen ja kertoi eronneensa.
Näin sitten juttumme sai alkunsa, alkuvaiheessa seurustelua asuin toisella puolella Suomea kouluni takia. Joten tutustuimme toisiimme aika pitkälti puhelimen välityksellä, kaikki tuntui tosi hyvältä. Tosin minua kalvoi hänen naispuoliset kaverit joita oli aika paljon. Osa sitten on osoittautunutkin vähän muuksikin kuin kavereiksi.☹️
Noh muutin takaisin koulun loputtua kotikaupunkiini ja muutimme yhteen, mutta sitä onnea varjosti jatkuva chattaaminen tietokoneella ja jonkinlainen salamyhkäisyys ja yhteiseloa kestikin muutaman kuukauden ajan. Jatkoimme yhdessä muutettua erilleen vaihtelevalla menestyksellä, sillä en kestänyt katsoa niitä niin kutsuttuja naisystäviä. Se oli noin kaksi vuotta kestävä sekasotku jossa meinasi tulla hulluksi, kostamista, pettämistä.
Tiesin vain että rakastan tuota paskiaista ja haluaisin olla mutta miks se käyttäytyy noin?
Sitten minulle tuli seinä vastaan olin tavannut miehen johon olin ihastunut ja olisin voinut tapailla häntä mutta ensin oli tehtävä päätös tämän silloisen suhteen. Kerroin että nyt se on loppu vaikka olin sen sanonut aiemminki mutta tämä kerta oli erillainen. Sanoin että en jaksa olla toinen nainen ansaitsen niin paljon parempaa kuin sinä. En jaksa pelätä koko ajan, en halua löytää puhelimestasi aina vain uusien naisien numeroita joihin olet ircissä tai ties missä tutustunut. Kerroin että olen tavannut uuden ja haluan tutustua häneen.
Silloin tapahtui jotain odottamatonta, hän murtui..kylmä kuin kivi ja murtumaton ihminen päästi jostain irti ja antoi pahan olon valua itsestään ulos. Hän itki niin katkerasti ja vannoi että muuttuisi ja tekisi mitä vain kunhan en lähtisi hänen elämästään. (Hänellä oli jo nuoresta iästään huolimatta kaksi pitkää suhdetta takanaan jotka oli päättyneet molemmat naisen pettämiseen, eikä hän ollut käynyt kumpaakaan eroa oikeasti läpi alkaessaan minun kanssa, voiko tämä esim. olla syynä että käyttäytyi kuin mikäkin tollo) En luvannut mitään vielä, pitkiä puheluita asioitten selvittelyä ja aika ajoin hän murtui itkemään. Näin että hän muuttui hän jätti kaiken entisen mitä oli ollut..kaikki sellaiset kaverit jotka olivat aiheuttaneet kitkaa välillämme ja chattailun netissä. Näin on ollut jo yli vuoden eli kaikki hyvin. 🙂 Mutta pilaan nyt itse suhteemme sillä en pääse menneestä yli, nalkutan lähes kaikista asioista ja vedän riitojen yhteydessä esille vanhoja asioita. Luottamusta olemme pystyneet rakentamaan pystyn päästämään hänet yksin lähtemään ulos, vaikka joka kerta kirpaisee päästää ja tarkistan puhelimen kun kotiin tulee. En tiedä onko oikein mutta pakko on näin toimia😑❓
Olen vihainen hänelle ettei hän ole voinut olla alusta asti kunnolla vaan piti seikkailla. Minusta tuntuu että olen osittain menettänyt kasvojani ihmisten silmissä kun olen alentunut tällaiseen kohteluun, toisaalta olen itsekkin tehnyt väärin.
Nyt kun kaikki on hyvin ja voisin olla onnellinen niin en voi antaa itselleni siihen lupaa, koska hyväksyisin nuo vääryydet joita olen kokenut.
Miten voisin päästä menneestä yli? Kävin muutaman kerran puhumassa ulkopuoliselle ja koin siitä apua olleenkin, mutta työt siirtyi toiselle paikkakunnalle ja joiduimme muuttaan niin se jäis sitten. Nyt tuntuu siltä etten mitenkään jaksaisi ulkopuolisille ruveta selvittään asioita.
Pyydän teiltä kanssa kokeneet mielipiteitä ja neuvoja asian suhteen😳