olenko henkisen väkivallan uhri
Elämäni tuntuu niin epätoivoiselta et ajattelin kirjoittaa tänne hajanaisia ajatuksia elämästäni. Olen viiden lapsen isä ja aviomies . olen taistellut jaksamiseni kanssa jo vuosia. Itselläni ja myös monella ammattihenkilöllä on selkeät mielipiteet tilanteesta mut koen et itse en kuitenkaan pysty olemaan mielipiteissäni lopunperin niin varma. Mietin vain et olenko todellinen kusipää kun ajattelen edes tälläistä. Haluaisin kertoa elämästäni ja saada rehellisiä mielipiteitä muilta et onko tälläinen perhe-elämä ns. normaalia.
Ja nää on todellakin hajanaisia ajatuksia elämästäni ja tuskastani.
Vuosia olen kokenut ettei mielipiteillä ole merkitystä yhteisessä elämässä. Keskustelut johtavat aina voimakkaaseen riitaan ja niitä ei saa loppumaan kuin antamalla itse periksi.
Kotiin ei ole käytännössä koskaan mukava tulla ja on aikoja et ahdistus kasvaa sitä voimakkaammaksi mitä lähemmäksi kotia pääsee työpäivän jälkeen. Kotona olen passivoitunut koska tunne on se et teen mitä vaan niin aina teen väärin. Niin parempi olla sit tekemättä mitään. Vaimoni on yleensä hermona koska mitään en ole tehnyt sen mielestä oikein. Olen jatkuvassa stressi-tilassa. On ilmennyt myös post traumaattista stressireaktiota. Seuraavaksi ihan vain listattuna mitkä koen väärinkohteluksi: Istun vessassa liian pitkään, olen väärässä vessassa, työpäivän jälkeen/silloin kun itse koen olevan paras hetki niin en voi käydä lukee sähköposteja/iltapäivälehtiä tietokoneella.(vaimo voi mennä milloin haluaa). on kieltänyt lähtemästä kaverin kaa jonnekin vaikka mielestäni ei ole ollut mitään estettä. Itse käy keskimäärin 5-10 kertaa kk iltaisin jossain, itse käyn n. 1 kerran kk. Olen hänen mielestään liian läheisissä väleissä lasten kaa. Mun pitää jättää lapset keskenään kauhealla ukonilmalla kotiin et voin hakea hänet junalta, ei voi itse odottaa asemalla hetkeäkään ja lapset pelkää ukkosta. määrittelee milloin mun pitää lopettaa tupakanpoltto. ja jos en pysty sitä toteuttaa käy kuumana kuin hellan koukku. Yhdessä aloitettiin karkkilakko ja kaikki muut lopettivat paitsi minä. ennen kesälomareissua sanoin huvikseni et minäkin lopetan niin tuli uhkaus et sit hän ei lähde reissuun. tai lomalla sanoin lopettavani niin oli lähdössä jo yksin kotiin. Suuttuu ja poistuu kaupasta jos ollaan ostamassa lapsille ja hänelle karkkia ja mie meinaan ostaa itselle jäätelön. Yrittää kieltää kaikin keinoin minulta ensiapuun menon vaikka tunnen olevani täysin rikki ja tarvitsevani apua. en saa puhua ongelmista kavereille. Tällä hetkellä vaimo opiskelee viikot toisella paikkakunnalla ja minä olen itse yrittäjä. Olen siis viikot viiden lapsen yksinhuoltaja isä. Yritän hankkia viikot koko porukalle toimeentulon ja hoitaa ja ruokkia perheen. Kaikkea en kyllä kerkeän ja jaksa kotona tehdä. esim. pyykinpesu jää viikolla. monesti olen myös tehnyt viikkosiivouksen hänen pyynnöstään ennen vaimon kotiintuloa. Joka kerta kuitenkin kotiintullessaan Hän on todella kypsänä. tuntuu niin epätoivoiselta. viikonloput pitäisi aina jaksaa tehdä omaa toloa valmiiksi ja esim. viimejoulun alla hän tuumasi et pitäisi saada sauna valmiiksi. tuumasin etten millään jaksaisi kun on 80h työviikko takana. Ei antanut vaihtoehtoja tuumaamalla et hänen joulu on pilälla jos sauna ei ole aattona valmis. sitä tehtiin sit yötämyöten. Kotona ollessaan hän viihtyy päivisin n. 3h somessa ja lapset valittaa mulle ku äiti ei kuuntele heitä ja hermoilee heille ja on vaan aina puhelimella. Näitä olis vaikka kuinka paljon. Syksyllä lähdin väkisin hakee apua ja sainkin. olin neljä päivää avoimella kriisiosastolla ja siellä mulle sanottiin et olet henkisen väkivallan uhri. Sen jälkeen olemme yrittäneet tilannetta korjata käymällä pariterapiassa. siellä asiat on kääntyneet päälaellee. Syy on kuulemma mun masennuksessa. kuuteen vuoteen kukaan ei ole ruvennut hoitaa minua masentuneena vaan kaikki ammattihenkilöt ovat sanoneet et olet ahdistunut tästä tilanteesta. ja siksi olet välillä todella alakuloinen. Olen heidän kanssaan keskustellessa samaa mieltä asioista, mut kotona rupean miettii et minäkö tään kaiken tuskan aiheutan.