Nyt on paha paikka...
Aloitan uuden ketjun koska tätä aihetta esiintyy niin monissa ketjuissa ja kommentteja on niin paljon ettei jaksa kaikkia edes lukea ja selata.
Eli olen nainen 48v ja mieheni 37v. Yhdessä oltu 4 vuotta josta 2 vuotta etäsuhteessa.
Mies jäi viime elokuussa kiinni uskottomuudesta jota oli kestänyt useita kuukausia.
Ongelmaksi on nyt koitunut tämä ettei mies yksinkertaisesti tunnista eri tunnetiloja.
Hän ei täten osaa käsitellä tunne puolen ongelmia.
Esimerkkinä siitä että mies sanoo minulle jotain mistä minä loukkaannun ja suutun. Mies ei hahmota tilannetta, eikä osaa tehdä asialle mitään, ei siis ymmärrä minkä vuoksi olen suutuksissa.
Ongelma on että mitä ihmettä minä voin asialle tehdä, miten saan mieheni tunnistamaan tunnetiloja, ratkaisemaan niitä, käsittelemään…
Olen sata varma että uskottomuus myös johtui tunne puolen ongelmien vuoksi, nyt pelkään että mies suistuu raiteiltaan tämän saman ongelman vuoksi.
Tämän takia minä pelkään näyttää suuttumustani, negatiivisiä tunteitani.
Tää ongelma on ihan kamala.
Tuhoutuuko tämä hyvä suhde tämän ongelman vuoksi?
Onko ainut vaihtoehto vain erota joku kaunis päivä?
Minulla oli noin viikko sitten totaalinen kyllästyminen koko suhteeseen. Näytin sen myös miehelle.
Meillä oli kunnon riita aiheesta, menetin malttini täysin eikä kommunikointi ollut kaunista kuultavaa. Mies ei edes tajunnut mistä oli kyse, hän ei kestänyt vaan hyppäsi autoon ja lähti hallille.
Asioita vaikeuttaa myös se etten ole vieläkään toipunut miehen uskottomuudesta ja se tuo soppaan omat mausteensa. Näihin aikoihin vuosi sitten mies eli kaksoiselämää. Minulle tämä aika on tuskallista. En voi puhua asiasta koska mies ei tahdo jauhaa enää. Koskaan asiaa ei ole käsitelty kunnolla miehen tunne puolen ongelmien vuoksi. Hän sanoo että on asian käsitellyt, joo,o muutamassa päivässäkö kiinni jäämisen jälkeen, tuskin, en usko että on osannut. Haluaa vain unohtaa asian.
Olen solmus tilanteessa. En halua että suhde tuhoutuu tämän vuoksi.
Halua on tehdä jotain, edes yrittää puhua, tiedän että mies inhoaa puhua hankalista aiheista, no en yhtään ihmettele koska on niin hukassa näiden asioiden ymmärtämisessä. Huoh, en tiedä mitä tehdä. Auttakaa joku, joku joka painii samojen asioiden parissa. Jotain ajatusta? Keinoa?