Nyt ois oikea kriisi. Nopea vastaus jos joku OIKEASTI tietää asiasta

Nyt ois oikea kriisi. Nopea vastaus jos joku OIKEASTI tietää asiasta

Käyttäjä OlenAinaVäärässä aloittanut aikaan 24.03.2017 klo 16:16 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä OlenAinaVäärässä kirjoittanut 24.03.2017 klo 16:16

Hei
Olen ihan uusi hlö tähän ja toivon pikainen vastaus.
Eronnut ja alaikäinen lapsi.
Tapamisoikeus joka toinen vkonloppu.
Minun vuoro alkais klo 18 tänään perjantaina.
Äiti on yhtäkkiä ilmoittanut että hän ja lapsi haluavat lähteä mummolassa käymään.
Minun vastaus on että voitte käydää muulloin kun EI ole minun vuoro. MIksi juuri NYT.
Hirve haloo tästä on nousut että minä estään mummolassa käynti ja olen sitä ja tätä ja ja ja. Mummolassa on sairaustapaus ja bla bla bla.
Ja uhkaus että hän EI anna lapsi minulle nyt klo 18. Eli 1.5 h päästä,
Onko minulla mitään sanottava jos äiti näin päättää ja ilmeisesti aivopessyt lapsen myös koska lapsi ei vastaile puhelimeensa.
Kyllä me miehet olemme yksinkertaisia monessa asioissa mutta juma..ta nyt näin…
En minä halua luopua minun vuorosta.
Kelle pitää soittaa? Hätäkeskukseen? Mitä ne voi?

Aina väärässä…

Kiitoksia jos joku vastaile

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 25.03.2017 klo 09:58

Nyt on kyse yhdestä viikonlopusta. Ei lapsen aivopesusta. Tällaisista asioista ei soiteta hätäkeskukseen. Varmaankin voit olla lapsesi kanssa ensi viikonloppuna ja myös sitä seuraavana. Mistä sairastapauksesta on kyse?

Käyttäjä Alnus kirjoittanut 26.03.2017 klo 19:37

Jos tapaamiset muuten ovat sujuneet sopimusten mukaan, niin ehkä yhdestä viikonlopusta kannattaisi yleisen rauhan vuoksi joustaa? On hienoa että haluat pitää sovituista tapaamisista kiinni, ja jos ne jatkuvasti peruuntuvat sinusta riippumattomista syistä, ääritapauksissa oikeuden kautta saa apua.
En ole isä vaan lähivanhempi äiti, jolla on takana 7 vuoden taiteilu tapaamisista. Milloin isä ei halua nähdä lainkaan, milloin lapsen tulisi muuttaa hänen luokseen. Voittajia ei näissä tilanteissa ole, suurin häviäjä on lapsi joka on aivan syytön ja liian usein kiistakapulana vanhempien riidoissa. Yleensä ne riidat vielä kumpuavat jostain ihan muualta. Parhaiten toimii kun koittaa pitää oman päänsä kylmänä ja miettiä miltä lapsesta tuntuisi jos vanhemmat hänestä riitelisivät. Usein sovitteleva ja vastaantuleva asenne vie näissäkin asioissa pidemmälle kuin hermostuminen.

Mikään viranomainen ei puutu tapaamisiin ja hae lasta toiselta vanhemmalta ellei lapsen terveys ole uhattuna, esim vakavan heitteillejätön, huumeongelman tms seurauksena.